Compania germană Lufthansa a înregistrat vineri o redresare “fără precedent”, în condițiile în care a revenit la un profit de 1,51 miliarde de euro în 2022 și se așteaptă la o îmbunătățire semnificativă a veniturilor în acest an, ceea ce a dus acțiunile sale la un maxim al ultimilor trei ani, pe măsură ce transportul aerian își revine, scrie Reuters.
Numărul de pasageri a crescut de peste două ori, iar veniturile nete aproape s-au dublat față de 2021, deși cifrele rămân departe de nivelurile de dinaintea pandemiei.
“Lufthansa s-a întors”, a declarat directorul general Carsten Spohr. “În doar un an, am realizat o redresare financiară fără precedent … Cererea de călătorii aeriene rămâne ridicată și în 2023”, a adăugat el.
Acțiunile au sărit la un maxim al ultimilor trei ani, câștigând vineri peste 5%, după ce au urcat cu peste 30% în valoare din decembrie anul trecut.
Profitul operațional al companiei pentru întregul an, de 1,51 miliarde de euro, a venit după o pierdere de 1,6 miliarde de euro în urmă cu un an.
Profitul pe trimestrul al patrulea a trecut la 575 de milioane de euro, de la o pierdere de 42 de milioane de euro, în conformitate cu așteptările.
Bilanțul s-a îmbunătățit și el, datoria netă scăzând la 6,9 miliarde de euro, de la 9 miliarde de euro.
Cu toate acestea, profitul operațional a fost în continuare cu 34% mai mic decât nivelul de dinaintea pandemiei din 2019, iar numărul de pasageri și-a revenit cu doar 72%. La fel ca și alte companii din industrie, Lufthansa se confruntă, de asemenea, cu costuri mari, precum și cu o creștere a prețurilor la combustibil.
Cu toate acestea, se așteaptă ca randamentele să rămână cu aproximativ 20% peste nivelurile din 2019, deoarece costurile mai mari sunt transferate pasagerilor, a declarat un reprezentant Lufthansa în cadrul unei conferințe de presă.
Compania a precizat că se așteaptă la “o nouă îmbunătățire semnificativă” a profitului operațional în acest an.
După ce a anulat multe zboruri anul trecut, compania încearcă să evite haosul de călătorie în această vară prin renunțarea la unele zboruri programate, deoarece personalul aeroportuar și tehnic rămâne în deficit.
Spohr a declarat în cadrul unei conferințe de presă că posibilitatea unor noi anulări va depinde mai degrabă de aeroporturi decât de companiile aeriene.
Sindicatul Verdi din Germania a declarat că revenirea Lufthansa pe profit înseamnă că trebuie să negocieze un acord mai bun cu angajații.
“Consiliul executiv trebuie acum să recâștige încrederea angajaților”, a declarat Marvin Reschinsky, managerul grupului Verdi pentru Lufthansa, în timp ce sindicatul face presiuni pentru ca tot personalul să primească un bonus de 3.000 de euro.
Spohr a declarat că Lufthansa a negociat deja o majorare permanentă a salariilor angajaților peste rata inflației.