Confruntate cu lipsa forței de muncă, firmele americane cumpără tot mai mulți roboți / Cele mai multe solicitări au venit de la producătorii de automobile și de la furnizorii acestora

roboti, automatizare, masini, productie auto Sursa foto: FMI

Companiile nord-americane care se luptă să angajeze muncitori pe cea mai restrânsă piață a forței de muncă din ultimele decenii au comandat anul trecut mai mulți roboți decât oricând, mulți dintre aceștia fiind destinați noilor fabrici de vehicule electrice și de baterii aflate în construcție, scrie Reuters.

Cererea de roboți pare să fi încetinit spre sfârșitul anului. Acest lucru ridică unele întrebări cu privire la cât de puternică va fi în 2023, în contextul schimbării modelelor de consum ale gospodăriilor și al creșterii dobânzilor pentru a ține sub control inflația ridicată.

Companiile, în marea lor majoritate situate în Statele Unite, dar incluzând unele din Canada și Mexic, au comandat puțin peste 44.100 de roboți în 2022, o creștere de 11% față de anul precedent și un nou record, potrivit datelor compilate de Association for Advancing Automation, un grup industrial cunoscut și sub numele de A3. Valoarea acestor utilaje s-a ridicat la 2,38 miliarde de dolari, o creștere de 18% față de anul precedent, potrivit datelor.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

“Lipsa forței de muncă nu pare să se atenueze”, a declarat Jeff Burnstein, președintele A3. Multe companii, care se străduiesc să găsească lucrători în contextul în care rata șomajului din SUA este cea mai scăzută din 1969 încoace, văd în automatizare o soluție rapidă.

Burnstein a spus că a existat o încetinire vizibilă a comenzilor la sfârșitul anului, ceea ce ridică o întrebare cu privire la modul în care va evolua anul 2023.

“Trimestrul al patrulea a fost susținut cu adevărat de forța din industria auto”, a spus el. “Am văzut o scădere a comenzilor din sectorul non-automobil”.

O schimbare de comportament al consumatorilor din epoca pandemiei a jucat probabil un rol în scăderea comenzilor în unele segmente, a adăugat el. “Ați văzut companii precum Amazon punând o pauză în construirea de noi depozite, ceea ce înseamnă că probabil au anulat sau amânat achizițiile de noi automatizări”.

Problemele lanțului de aprovizionare pot, de asemenea, să fi distorsionat rezultatele de anul trecut.

Sectorul auto stimulează cerere

Mai mult de jumătate din comenzile de anul trecut au provenit de la producătorii de automobile și de la furnizorii acestora – un grup care a fost mult timp lider în ceea ce privește automatizarea fabricilor americane.

De la începutul anului 2021 au fost anunțate noi fabrici pentru vehicule electrice, baterii și reciclarea bateriilor, potrivit Atlas Public Policy, un grup de cercetare cu sediul în SUA care lucrează cu producătorii auto și cu grupuri de mediu.

Cei mai mulți roboți comandați anul trecut vor fi folosiți pentru manipularea materialelor – o categorie extinsă care include toate tipurile de mișcare și manipulare a bunurilor în interiorul fabricilor și depozitelor.

De exemplu, fabrica extinsă a Closure Systems International Inc. din Crawfordsville, Indiana, a automatizat recent activitatea de ambalare și sigilare a cutiilor la sfârșitul liniei de asamblare. Compania produce dispozitive de închidere utilizate pentru lucruri precum sticlele de suc și ambalajele pentru alimente.

Urmează locurile de muncă de “auditor”. Mașinile din fabrica din Crafordsville scuipă capace noi mai repede decât o mitralieră, astfel încât lucrătorii numiți auditori stau în prezent în cabine mici de-a lungul liniei, verificând în permanență dacă sunt respectate specificațiile.

Brad Bennett, vicepreședintele senior al operațiunilor globale ale companiei, a declarat că în curând vor fi instalați roboți mici în cabine pentru a face munca de inspecție. “Nu va trebui să reducem numărul de oameni”, a spus el. Acei lucrători vor trece la alte sarcini.

Noile mașini vor ajuta la evitarea celor întâmplate în timpul pandemiei, a spus el. “În timpul COVID, am funcționat literalmente cu 30% din uzină oprită pentru că nu puteam să aducem un tip de 15 dolari pe oră să apară”.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: