Constructorii auto Renault Group şi Volvo Group au anunţat vineri că îşi unesc forţele pentru a răspunde nevoilor tot mai mari de logistică necarbonizată şi eficientă prin crearea unei noi companii care gestionează dezvoltarea unei noi generaţii de furgonete electrice şi se aşteaptă ca CMA CGM să se alăture noii companii, informează un comunicat de presă, citat de Agerpres.
Noua companie va introduce o familie complet nouă de vehicule 100% electrice şi definite de software. Producţia este planificată să înceapă în 2026. Vehiculele vor fi produse pe o nouă platformă pentru vehicule utilitare uşoare, complet electrice, de tip “skateboard”, permiţând adaptarea diferitelor module de caroserie la costuri reduse. Furgoneta în sine va fi compactă, excelentă pentru mobilitatea urbană, va avea o polivalenţă ridicată pentru soluţii personalizate, diferite capacităţi ale bateriei, inclusiv versiunea de 800V, fără precedent pentru un vehicul utilitar uşor.
“Electrificarea şi digitalizarea deschid calea pentru o revoluţie pe piaţa vehiculelor utilitare. Renault Group intenţionează să conducă această transformare, asigurând în acelaşi timp crearea de valoare robustă şi eficientă. Astăzi, suntem foarte mândri să pornim în această călătorie cu Volvo Group pentru a aduce cele mai bune soluţii clienţilor noştri profesionişti. De asemenea, aşteptăm cu nerăbdare ca CMA CGM să se alăture companiei. Noua companie este o combinaţie de neegalat, orientată spre start-up, a activelor complementare a 3 campioni: un producător de camioane de top, expert în servicii personalizate, un campion al lanţurilor globale de aprovizionare şi un pionier european al vehiculelor electrice şi lider de vehicule utilitare”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group.
Noul joint venture este programat să înceapă operaţiunile la începutul anului 2024, în funcţie de finalizarea tuturor proceselor de aprobare a reglementărilor. Intrarea ulterioară a CMA CGM în companie este în egală măsură supusă finalizării procesului de aprobare a reglementărilor.
Viitoarea companie este planificată să opereze sub propria identitate corporativă şi va avea sediul în Franţa. Volvo Group, prin zona sa de afaceri Renault Trucks, şi Renault Group lucrează împreună pe vehiculele utilitare uşoare de mai bine de 35 de ani, concretizat prin distribuţia în ambele reţele a vehiculelor comerciale Renault Master şi Trafic.
Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize, şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.