Descoperi că cei mai buni angajați au început să plece din ce în ce mai des la concurenți? S-a aflat că aceștia oferă condiții mai atractive, în special un pachet de beneficii mai generos? Pentru a crește loialitatea angajaților și a opri exodul specialiștilor, este nevoie să afli ce își doresc cu adevărat aceștia. Poți extinde pachetul de beneficii al companiei, însă, cel mai bine este să afli care pachet anume îi satisface cel mai mult pe angajați.
Cum afli ce pachet de beneficii îi satisface cel mai bine pe angajați? Citește în continuare și vei afla
Pentru început, ai putea:
Să le arăți cât te costă grija față de ei
Poți oferi fiecărui angajat la sfârșitul anului o fișă în care se arată cât de mult costă el pentru companie. În această fișă sunt indicate salariul, taxele, cheltuielile pentru instruire, întreținerea locului de muncă, valoarea beneficiilor oferite etc. Acest lucru îi impresionează pe mulți în mod corespunzător.
Să faci un experiment: propune să înlocuiești o parte din beneficii cu bani
Cu alte cuvinte, arată că ești dispus să oferi valoarea uneia sau mai multor componente ale pachetului de beneficii sub formă de bani. Această abordare te va ajuta, în primul rând, să afli dacă echipa este cu adevărat nemulțumită de pachetul de beneficii și cât de hotărâtă este să renunțe la el. De obicei, oamenii vorbesc cu ușurință despre faptul că beneficiile și compensațiile ar putea fi îmbunătățite. Însă, când li se propune să renunțe la anumite avantaje oferite anterior, încep să se gândească și să reevalueze situația.
Să evaluezi pachetul de beneficii și să întrebi ce își doresc angajații
Este necesar să faci acest lucru periodic, deoarece, odată cu trecerea timpului și schimbările în colectiv, se modifică și cerințele angajaților. S-ar putea să descoperi că tu, cu cele mai bune intenții, oferi insistent abonamente la sală, în timp ce majoritatea angajaților ar prefera tichete de masă sau bilete la teatru, măcar o dată pe trimestru. De asemenea, realizează un studiu al pachetelor de compensații oferite de concurenții direcți. Așteptările majorității angajaților se bazează pe ceea ce ar putea obține la un alt loc de muncă posibil.
Rezultatele sondajului te vor ajuta să înțelegi ce trebuie schimbat în pachetul de beneficii, pentru a oferi oamenilor cu adevărat ceea ce își doresc. Poate vei constata că trebuie să schimbi abordările în formarea pachetului, să elaborezi variante care să includă diferite combinații de beneficii și să oferi personalului posibilitatea de a alege de la început.
Cum satisfaci o echipă tânără?
Dacă ai ca obiectiv să motivezi o echipă tânără și ambițioasă, care lucrează la un proiect cu scopul de a obține un succes remarcabil, este puțin probabil ca prânzurile calde și accesul gratuit la sala de sport să fie cele mai bune soluții. Ar trebui să te gândești la organizarea unor traininguri, la oportunități de a interacționa cu profesioniști de top. Iar atunci când proiectul va fi finalizat cu succes, ar fi minunat să plecați undeva cu toată echipa – la munte, de exemplu. Ceva memorabil, care să canalizeze energia într-un mod demn de realizările echipei – asta își doresc cei tineri și ambițioși!
Totuși, nu ar trebui să ignori complet ideea de a oferi tichete de masă și acestora. Acesta poate fi un beneficiu eficient în multiple situații. Oferă un card de masă de pe Pluxee.ro și motivează-ți echipa pe termen lung!
Dacă salariații nu știu ce își doresc, ajută-i să se decidă
Uneori, oamenii nu știu nici ei ce au nevoie. În acest caz, poți formula propunerile singur, ținând cont de natura muncii personalului, vârsta, specializarea, aspectul fizic, educația și ambițiile acestuia. Desigur, nu trebuie să ții cont doar de interesele salariaților, ci și de cele ale companiei. Spre exemplu, tichetele de masă sunt avantajoase și pentru tine deoarece oferă economii fiscale de până la 29% comparativ cu sumele acordate cash, crescând astfel puterea de cumpărare a angajaților fără a afecta semnificativ bugetul companiei. În plus, acestea contribuie la creșterea productivității, îmbunătățind procesul de recrutare și consolidând reputația pozitivă a companiei pe piața muncii.
Așadar, pentru a preveni pierderea angajaților valoroși și a crește loialitatea acestora, extinderea și ajustarea pachetului de beneficii sunt esențiale. Este important să evaluezi periodic eficiența beneficiilor oferite și să le adaptezi la nevoile și preferințele angajaților. Acest proces continuu de adaptare va asigura că beneficiile rămân relevante și atractive pentru toți salariații tăi.