Unele dintre cele mai mari companii din lume, de la gigantul alimentar Nestle până la multinaționala de bunuri de consum Unilever, experimentează utilizarea unor programe de inteligență artificială generativă precum ChatGPT și DALL-E pentru a reduce costurile și a crește productivitatea, spun directorii citați de Reuters.
Însă multe companii rămân circumspecte cu privire la riscurile de securitate și de drepturi de autor, precum și la pericolele unor prejudecăți neintenționate încorporate în informațiile brute care alimentează software-ul, ceea ce înseamnă că oamenii vor rămâne parte a procesului în viitorul apropiat.
Inteligența artificială generativă (AI), care poate fi utilizată pentru a produce conținut pe baza datelor anterioare, a devenit un cuvânt la modă în ultimul an, captând imaginația publicului și stârnind interesul în multe industrii.
Echipele de marketing speră că aceasta va duce la modalități mai ieftine, mai rapide și practic nelimitate de a face publicitate produselor.
Investițiile sunt deja în creștere pe fondul așteptărilor că AI ar putea modifica pentru totdeauna modul în care agenții de publicitate aduc produsele pe piață, au declarat pentru Reuters directorii a două companii de top din domeniul bunurilor de consum și a celei mai mari agenții de publicitate din lume.
Tehnologia poate fi folosită pentru a crea texte, imagini și chiar coduri informatice aparent originale, pe baza unei formări, în loc să se limiteze la simpla clasificare sau identificare a datelor, precum alte tipuri de inteligență artificială.
WPP, cea mai mare agenție de publicitate din lume, colaborează cu companii de bunuri de larg consum, inclusiv Nestle și Mondelez, producătorul Oreo, pentru a utiliza inteligența artificială generativă în campaniile publicitare, a declarat directorul său general Mark Read.
Întreprinderile mici au folosit un microsite pentru a genera versiuni ale reclamelor în care apărea propriul magazin, care puteau fi postate pe rețelele de socializare și pe alte platforme. Au fost create aproximativ 130.000 de reclame cu 2.000 de magazine, care au obținut 94 de milioane de vizualizări pe YouTube și Facebook, potrivit WPP.
WPP are „20 de tineri în vârstă de 20 de ani care sunt ucenici AI” în Londra, a declarat Read, și a încheiat un parteneriat cu Universitatea din Oxford pentru cursuri axate pe viitorul marketingului. Diploma „AI for business” oferă instruire în domeniul datelor și al inteligenței artificiale pentru liderii clienților, practicieni și directori WPP, potrivit site-ului WPP.
Echipa lucrează sub conducerea expertului în inteligență artificială Daniel Hulme, care a fost numit director de inteligență artificială la WPP în urmă cu doi ani.
„Este mult mai ușor să te gândești la toate locurile de muncă care vor fi perturbate decât la toate locurile de muncă care vor fi create”, a declarat Read.
Nestle lucrează, de asemenea, la modalități de a utiliza ChatGPT 4.0 și Dall-E 2 pentru a ajuta la comercializarea produselor sale, a declarat Aude Gandon, directorul său global de marketing și fost director executiv al Google, într-o declarație trimisă prin e-mail.
„Motorul este să răspundem la briefurile de campanie cu idei excelente și inspirație, care sunt în totalitate în concordanță cu brandul și strategia”, a spus Gandon. „Ideile sunt apoi dezvoltate în continuare de echipa de creație pentru a deveni, în cele din urmă, conținut care va fi produs, de exemplu, pentru site-urile noastre web.”
În timp ce legiuitorii și filosofii deopotrivă încă dezbat dacă conținutul produs de modelele generative de inteligență artificială se aseamănă cu creativitatea umană, agenții de publicitate au început deja să folosească această tehnologie în campaniile lor promoționale.