Cum s-a transformat Dacia Spring într-un succes electric

masina electrica, dacia, dacia spring Sursa foto: Dacia

Lansat primăvara trecută, modelul electric produs în China, Dacia Spring şi-a făcut o intrare remarcată pe piaţa vehiculelor 100 % electrice cu 27.876 unități vândute şi peste 46.000 de comenzi la finele anului 2021. Conceput pentru a democratiza accesul la mobilitatea electrică pentru deplasările zilnice, Spring se afirmă ca un automobil urban de referință pe numeroase pieţe. Interesant e că 80% dintre cei care au achiziționat un vehicul Spring nu erau anterior clienți ai mărcii Dacia.

Rădăcinile Spring sunt în India, unde și-a făcut prima apariție în 2015 sub numele Kwid, o mașină robustă, cu motor pe benzină, cu gardă înălțată la sol, pentru a face față drumurilor dificile ale țării.

În 2018, a primit o a doua viață în China ca mașină complet electrică oferită de o serie de firme asociate Renault-Nissan sub nume complet diferite (din motive de conformitate), împreună cu Renault Okay-ZE. Grupul Renault a decis să aducă modelul în Europa ca Dacia Spring.

Analistul specializat în vehicule electrice Matthias Schmidt a menționat că, în octombrie, Spring a fost numărul patru în Europa de Vest și numărul 1 în Italia în acea lună.

A reușit chiar să concureze cu mașinile cu ardere internă din Franța, unde a vândut peste 11.000 de unități. Renault Twingo a fost de departe cel mai bine vândut, cu 29.111 vânzări brute, totuși Spring a fost în spatele Toyota Aygo (13.724 vânzări brute) și Peugeot 108 (12.939 vânzări) și înaintea lui Citroen C1 ( 10.061). La finalul anului Spring a contabilizat vânzări de 27.876 de unități în Europa.

Proprietarii sunt de obicei locuitori din metropole sau zone suburbane, a menționat Schmidt, iar Spring este un al doilea automobil pentru mulți.

„Ne permite să avem de-a face cu potențiali clienți care nu vor fi achiziționat o Dacia mai devreme”, a menționat Xavier Martinet, SVP, Dacia & Lada, Marketing, Sales & Operations.

Spring poate ajuta și Dacia, care nu are alte mașini electrice și chiar motoare hibride, pentru a-și îndeplini obiectivele de emisii de CO2, a menționat Martinet. Primul hibrid Dacia pare să devină în 2023 o alegere pentru crossover-ul Jogger care va fi lansat curând.

Grupul Renault a menționat luni că ar putea să-și respecte obiectivele UE de emisii pentru 2021 și să se ferească de sancțiuni.

Sursa foto: Dacia

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *