Șeful Daimler Truck, Martin Daum, se așteaptă ca deficitul global de cipuri să atingă veniturile cu câteva miliarde de euro în acest an și vede că problema va continua și anul viitor, a informat Automobilwoche.
Cel mai mare producător de vehicule comerciale din lume, care se va separa de Daimler pe 10 decembrie, a evidențiat o măsură de reducere a costurilor care vizează creșterea marjelor de profit în timp ce se luptă cu deficitul de cipuri care afectează întregul sector.
Daum a spus că va avea un impact financiar semnificativ.
„Este o sumă uriașă”, a spus Daum pentru Automobilwoche, spunând că compania va vinde cu un „număr de cinci cifre” mai puține vehicule decât ar putea avea.
Cu un preț mediu de 100.000 de euro per vehicul, aceasta înseamnă câteva miliarde de euro în venituri pierdute, scrie Automobilwoche.
“Avem, de asemenea, multe vehicule în fabrică, unde doar o piesă lipsește. Aceste livrări sunt prioritare, deoarece sunt deja vândute”, a spus Daum.
Daum a mai spus pentru Automobilwoche că problemele de aprovizionare vor continua probabil și în 2022.