Ford vrea să își dubleze producția de automobile electrice în următorii doi ani

Foto: Fabrica Ford din Craiova (InquamPhotos / Adel Al Haddad) Foto: InquamPhotos / Adel Al Haddad)

Ford Motor vrea să devină al doilea producător american de automobile electrice, după Tesla, în decurs de 24 de luni, cu o capacitate de a produce 600.000 de unităţi la nivel global în 2023, a declarat joi directorul general de la Ford, Jim Farley, pentru publicaţia Automotive News, transmite Agerpres.

Farley a subliniat că 600.000 de unităţi înseamnă o dublare a numărului de automobile electrice pe care Ford estima iniţial că le va produce pe parcursul următoarelor 24 de luni. Producţia de automobile electrice ar urma să fie împărţită între primele trei modele de vehicule electrice Ford: Mustang Mach-E, F-150 Lightning şi E-Transit.

“Cererea este mult mai mare decât ne aşteptam. Este o experienţă nouă pentru această companie mare, să încerce să fie agilă. A trebuit să o abordăm într-un mod foarte diferit comparativ cu ce am făcut până acum când a fost vorba de planificarea capacităţilor”, a spus Jim Farley.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Cu toate acestea, analiştii subliniază că nu este sigur că o producţie de 600.000 de automobile electrice pe an va plasa Ford în urma Tesla, având în vedere că rivalul General Motors intenţionează să vândă un milion de vehicule electrice la nivel global în 2025. Un purtător de cuvânt de la GM a spus că grupul american a vândut aproape 300.000 de vehicule electrice în primele nouă luni ale acestui an, în principal în China. De asemenea, GM intenţionează să convertească cel puţin patru uzine din America de Nord, care în prezent produc vehicule cu combustie internă, pentru a putea produce vehicule electrice în următorii ani.

De asemenea, Tesla a anunţat recent că uzina sa de la Fremont, California, a ajuns la o capacitate de producţie de 600.000 de unităţi iar uzina de la Shanghai a trecut de 450.000 de unităţi pe an. Tesla construieşte în prezent noi uzine în apropiere de Austin, Texas, şi Berlin.

Ford Motor Company este o companie globală cu sediul la Dearborn, Michigan. Compania proiectează, produce, comercializează şi furnizează o gamă completă de maşini Ford, camioane, SUV-uri, vehicule electrificate şi vehicule de lux Lincoln, furnizează servicii financiare prin Ford Motor Credit Company şi preia poziţii de conducere în electrificare, soluţii de mobilitate, inclusiv servicii de auto-conducere şi servicii conectate. Ford numără aproximativ 186.000 de angajaţi în întreaga lume.

În România, Ford Craiova are în acest moment peste 6.000 de angajaţi care lucrează atât pentru producţia de vehicule, cât şi pentru cea de motoare. Aproximativ 1.100 dintre aceştia lucrează doar la uzina de motoare în 3 şi în 4 schimburi, pentru a face faţă cererii actuale de pe piaţă.

De la preluarea din martie 2008, Ford a investit peste 1,5 miliarde de euro pentru a transforma uzina din Craiova într-o fabrică de ultimă generaţie. Din această sumă, aproximativ 300 de milioane de euro au fost investiţi doar în modernizarea Secţiei de Producţie Motoare.

sursa foto: InquamPhotos / Adel Al Haddad

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: