Franța: Autoritatea de supraveghere antitrust a emis o declaraţie de obiecţie împotriva Apple privind folosirea datelor utilizatorilor în scopuri publicitare

Apple, telefon, aplicatii, smartphone Foto: Pexels

Autoritatea de supraveghere antitrust al Franţei a declarat marţi că a emis o declaraţie de obiecţie împotriva Apple, invocând îngrijorarea că aceasta ar fi putut încălca reglementările legate de folosirea datelor utilizatorilor iPhone în scopuri publicitare, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.

Instituţia este îngrijorată că Apple ar putea ”abuza de poziţia sa dominantă prin implementarea unor condiţii discriminatorii, neobiective şi netransparente pentru utilizarea datelor utilizatorilor în scopuri publicitare”, se arată într-un comunicat.

Declaraţia declanşează o procedură antitrust în timpul căreia compania îşi va putea exprima punctul de vedere, a spus autoritatea de reglementare.

Analize Economedia

software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR

Apple a negat acuzaţia.

Mecanismul ”oferă utilizatorilor mai mult control, solicitând tuturor aplicaţiilor să ceară permisiunea înainte de a le urmări”, a spus compania într-o declaraţie trimisă prin e-mail, adăugând că ”va continua să colaboreze în mod constructiv” cu autoritatea de reglementare franceză.

Patru grupuri franceze din industria de publicitate online au depus o plângere antitrust în 2020 împotriva Apple, pentru modificările aduse de companie în ceea ce priveşte caracteristicile de confidenţialitate, atunci când a început să întrebe proprietarii de iPhone dacă sunt gata să permită aplicaţiilor să culeagă date utilizate pentru definirea şi trimiterea reclamelor vizate, numită App Tracking Transparency (ATT).

Funcţia a dus la scăderi ale veniturilor pentru editori, au spus grupurile de lobby din industrie.

Cele patru asociaţii – IAB France, MMAF, SRI şi UDECAM – au afirmat că modificările aduse de Apple nu au respectat regulile de confidenţialitate ale Uniunii Europene, invocând faptul că, în timp ce mecanismul de înscriere se aplica pentru dezvoltatorii terţi, aplicaţiile proprii Apple nu l-au inclus.

”Aplicaţiile Apple nu afişează un prompt ATT deoarece nu urmăresc, ceea ce înseamnă că nu leagă datele utilizatorului sau dispozitivului cu datele utilizatorului sau dispozitivului colectate de la aplicaţiile, site-urile web sau proprietăţile offline ale altor companii în scopuri de publicitate direcţionată sau de măsurare a reclamelor şi nici nu partajează datele despre utilizatori sau dispozitive cu brokerii de date”, a spus Apple.

”Apple îşi menţine afacerea de publicitate la un standard de confidenţialitate mai înalt decât îl cere oricărui alt dezvoltator”, a adăugat compania.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: