Superetanolul se vinde în medie cu un euro pe litru și are un succes fulminant de câteva luni printre șoferii francezi, scrie TF1. Unii se întreabă chiar dacă firmele vor reuși să producă suficient.
În prezent, una din trei benzinării din Franța oferă superetanol.
Comercializat într-un număr tot mai mare de benzinării, acest carburant, fabricat din alcool agricol, a bătut un nou record de vânzări în 2022 în Franța.
Este apreciat de tot mai mulți automobiliști pentru prețul său, întotdeauna cu 30% până la 40% mai ieftin decât alți carburanți.
Pentru a-l utiliza, însă, șoferii trebuie fie să cumpere un vehicul deja echipat, fie să își transforme vehiculul prin instalarea unui kit de conversie. Flexfuel produce 200 pe zi, iar comenzile au crescut cu 50% în septembrie. Consumul de bioetanol a crescut cu 83% în 2022, adică peste 854 de milioane de litri în douăsprezece luni.
De aici și această întrebare: există riscul de a rămâne fără carburanți verzi? Bioetanolul, comercializat sub denumirea de Superethanol-E85 sau E85, este produs în proporție de 80% în Franța, din cereale (porumb și grâu) sau sfeclă de zahăr.
Deși costă mai puțin, emite mai puțin CO2 pe litru și poluează mai puțin, bioetanolul are dezavantajele de a fi necesar în cantități mai mari (de la 15% până la 25% mai mult consum în comparație cu motoarele pe benzină) și, prin modul său de producție amplifică efectele nocive ale agriculturii industriale asupra solului, apei și aerului.
“Franța produce 1,2 miliarde de litri de bioetanol, iar acest lucru reprezintă o suprafață extrem de mică, 0,6% din suprafața agricolă totală. Cu o suprafață foarte mică, putem produce foarte multă energie”, explică expertul în carburanți Nicolas Kurtsoglou. Din acest motiv, potrivit experților, prețurile ar trebui să rămână stabile, cu o producție suficientă pentru a satisface cererea.