Germania avea puțin peste un milion de vehicule complet electrice în circulație la sfârșitul anului 2022, după o accelerare anul trecut datorită bonusurilor de achiziție , dar încă departe de obiectivul de 15 milioane de vehicule stabilit până în 2030, relatează Lefigaro.fr.
Numărul de autoturisme electrice (în circulație) “a depășit pragul de un milion, cu 1.013.009 unități” la sfârșitul lunii decembrie anul trecut, potrivit unui comunicat de presă al Agenției Federale pentru Automobile (KBA).
Creșterea stocului este de aproape două treimi (63,8%) față de acum un an, determinată de o primă de achiziție foarte generoasă înainte de o revizuire în scădere în ianuarie. În ceea ce privește modelele plug-in hybrid, parcul a ajuns la 864.712 mașini, o creștere de 52,8% față de un an, potrivit agenției.
Numărul total de autoturisme a rămas aproape stabil (+0,2%), cu 48,8 milioane de unități, pentru că, în același timp, numărul mașinilor diesel a scăzut cu aproape 3%, iar cel al modelelor pe benzină cu peste 1%, reprezentând împreună aproape 45 de milioane de unități. Guvernul de coaliție din jurul cancelarului social-democrat Olaf Scholz și-a propus ca până în 2030 să vadă 15 milioane de mașini electrice pe drumurile germane.
Unii experți, cum ar fi Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului de cercetare auto din Duisburg, se îndoiesc că acest obiectiv va fi atins. Nu numai că va trebui să crească numărul de stații de încărcare, dar capacitatea rețelei de electricitate, care va trebui să alimenteze simultan un număr tot mai mare de mașini electrice și alți consumatori, cum ar fi pompele de căldură, la orele de vârf, ar putea reprezenta în cele din urmă o problemă.
În cazul unei supraîncărcări a rețelei, furnizarea de stații de încărcare ar putea fi raționalizată printr-o lege aflată în discuție, potrivit presei germane. Industria auto germană, pilonul primei economii europene, are, de asemenea, o nevoie masivă de baterii și de componentele electronice ale acestora, esențiale pentru o tranziție reușită către un sistem complet electric și apoi către conducerea autonomă.
Însă actualul plan american de subvenții ecologice îngrijorează considerabil Uniunea Europeană, care se teme de relocalizări industriale masive în Statele Unite. Gigantul automobilelor electrice Tesla a dat recent asigurări că își va menține proiectele de producție de baterii auto în fabrica sa germană de lângă Berlin, dar că va reloca o parte din producție în Statele Unite din cauza ajutoarelor acordate.