Germania include și hibrizii printre cele 15 milioane de mașini electrice asumate a fi pe străzi până în 2030

statii incarcare, masini electrice

Obiectivul Germaniei de a avea 15 milioane de vehicule electrice pe drumuri până în 2030 include vehicule complet electrice și hibride, a declarat luni ministrul transporturilor, care se retrage, astfel, dintr-un angajament al guvernului de coaliție de la sfârșitul anului trecut.

“Vrem vehicule cu propulsie electrică. Dar și hibrizii au o contribuție la acest lucru”, a declarat Volker Wissing, ministrul transporturilor liberal-democrat, la o conferință organizată de ziarul Handelsblatt, într-un indiciu de fricțiune cu privire la problema dintre verzi și alte partide.

Acordul coaliției aflată la putere lansat în noiembrie anul trecut spunea că noul guvern intenționează să aibă pe piață „cel puțin 15 milioane de vehicule de pasageri complet electrice în 2030”.

Acesta a fost un pas înainte de obiectivul administrației anterioare de 14 milioane de vehicule electrificate, dintre care cel puțin zece milioane urmau să fie complet electrice.

Vehiculele hibride, văzute de unii ca un produs de tranziție pe măsură ce companiile și guvernele construiesc infrastructura pentru utilizarea pe scară largă a mașinilor complet electrice, au fost criticate de grupurile de mediu pentru că sunt cel puțin la fel de dăunătoare ca echivalentele lor din combustibili fosili.

Aproximativ jumătate din puțin peste un milion de vehicule electrificate de pe drumurile germane de până acum sunt hibrizi, iar cealaltă jumătate sunt complet electrice, spune autoritatea auto KBA.

„Am convenit asupra unui obiectiv clar în acordul de coaliție de cel puțin 15 milioane de vehicule de pasageri complet electrice până în 2030”, a declarat pentru Reuters deputatul verde și expert în politici de transport Stefan Gelbhaar, adăugând că este crucial pentru reducerea emisiilor.

„Sunt încrezător că ministrul Transporturilor, Volker Wissing, va face progrese clare și rapide aici”.

Atingând o altă problemă problematică, Wissing a fost, de asemenea, atent în comentariile adresate Handelsblatt, să nu excludă posibilitatea de a alimenta mașinile cu motoare cu combustie cu combustibili sintetici – o politică pe care o susține partidul său, dar alții din coaliție nu o fac.

Combustibilii sintetici, obținuți prin combinarea hidrogenului cu dioxidul de carbon extras din atmosferă, oferă un mijloc ecologic de a alimenta mașinile cu motoare cu ardere – dar producerea lor este costisitoare și necesită cantități mari de energie regenerabilă pentru a le face neutre din punct de vedere al carbonului.

Într-un interviu pentru Der Spiegel săptămâna trecută, Wissing a spus că e-combustibilii sunt insuficienți și, prin urmare, ar trebui să fie utilizați numai pentru industrii precum transportul maritim și aviația.

În urma criticilor din partea asociației auto din Germania, care se numără printre cei care spun că e-combustibilii nu trebuie aruncați, Wissing a declarat luni lui Handelsblatt că „deschiderea tehnologică” este esențială – și că e-combustibilii pot fi utilizați pentru vehiculele grele.

Sursa foto: OMV

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *