Google și Microsoft au obținut profituri peste estimări în al doilea trimestru al anului, în plină cursă a inteligenței artificiale

Google Bard chatbot AI inteligenta artificiala Sursa foto: Unsplash / Mojahid Mottakin

Google și Microsoft, angajate într-o cursă pe mize mari în domeniul inteligenței artificiale, au obținut performanțe financiare peste așteptările pieței în al doilea trimestru al anului 2023, în ciuda unui mediu economic nefavorabil și a unor investiții interne substanțiale, transmite agenția AFP, citată de Boursorama.

Alphabet (Google) a încântat marți piața cu venituri de 74,6 miliarde de dolari și un profit net de 18,4 miliarde de dolari. Acțiunile sale au crescut cu peste 6% în tranzacțiile electronice după închiderea Bursei de la New York.

Vânzările de spații publicitare pe YouTube au crescut ușor în decurs de un an, la 7,7 miliarde de dolari.

Publicitarul digital numărul unu din lume se confruntă cu numeroase obstacole, de la inflație la ratele ridicate ale dobânzilor și la concurența TikTok, care pun la grea încercare bugetele advertiserilor.

Veniturile sale din cloud (calcul la distanță) au ieșit, de asemenea, peste previziunile pieței.

Google Cloud a realizat venituri de 8 miliarde de dolari, în creștere cu 27% față de anul trecut. Cu un profit operațional de aproape 400 de milioane de dolari, filiala transformă procesul după ce a obținut primul profit în ultimul trimestru.

Cloud-ul a dus și Microsoft, numărul 2 mondial în acest sector. Activitatea, care se bazează foarte mult pe inteligența artificială (AI), cântărește acum mai mult de jumătate din cifra de afaceri a companiei.

Dar creșterea sa (+21% pe un an) a încetinit ușor, iar titlul Microsoft, care s-a apreciat cu aproape jumătate de la începutul anului, a scăzut marți cu peste 3%.

În total, grupul din Redmond a obținut venituri de peste 56 de miliarde de dolari și un profit net de 20 de miliarde de dolari, depășind de asemenea previziunile analiștilor.

Revoluia AI

Analiștii urmăresc cursa pentru inteligența artificială (AI), chiar dacă va fi nevoie de mai multe trimestre înainte ca noile produse lansate să aibă un impact asupra rezultatelor marilor companii. .

După “performanța solidă a companiilor tehnologice în primul semestru (…), Wall Street vrea să știe ce înseamnă această revoluție a IA pentru sector în lunile și anii următori”, estimează Dan Ives, de la firma specializată Wedbush.

Lansarea în noiembrie a interfeței ChatGPT – concepută de startup-ul californian OpenAI, finanțat în principal de Microsoft – a lansat o cursă fulgerătoare pentru IA generativă, între entuziasm exuberant și îngrijorări apocaliptice.

Google și Microsoft au adăugat astfel la programele lor de birotică și de comunicare, pentru profesioniști sau pentru publicul larg, instrumente capabile să producă texte și/sau imagini la o simplă solicitare în limbajul cotidian.

Răspunsul Google la ChatGPT, Bard, va fi în curând capabil să converseze în 40 de limbi și va deveni multimedia.

“Acesta este al șaptelea an în care suntem o companie specializată în inteligență artificială și știm cum să integrăm inteligența artificială în produsele noastre, într-un mod intuitiv”, a dat asigurări Sundar Pichai, șeful grupului californian, marți, în cadrul unei conferințe telefonice.

Echipele Google se concentrează în special pe transformarea motorului de căutare, care poate acum, în versiunea sa de test susținută de inteligență artificială generativă, să răspundă direct utilizatorului.

„Aceasta este o schimbare uriașă”, a subliniat directorul. „Putem gândi diferit, mai creativ, despre modul în care funcționează”.

Miza este atât de mare încât Sergey Brin, cofondatorul Google, care a predat frâiele în urmă cu mai mulți ani, s-a întors în birouri de mai multe ori pe săptămână, potrivit Wall Street Journal.

 

 

Sursa foto: Unsplash / Mojahid Mottakin

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *