Grupul Bosch a încheiat anul 2022 cu vânzări de peste 88 miliarde euro, în creștere cu 12%

Bosch

Grupul german Bosch a încheiat anul 2022 cu vânzări de 88,4 miliarde de euro, în creștere cu 12% față de anul precedent, iar rezultatul s-a îmbunătățit la 3,7 miliarde de euro, arată un comunicat al companiei.

„Într-un context care rămâne dificil, ne asigurăm oportunitățile de creștere la nivel mondial prin investiții specifice și ne extindem prezența internațională”, a declarat Dr. Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație al Robert Bosch GmbH, cu ocazia prezentării cifrei de afaceri preliminare a companiei.

„Îmbucurător este faptul că toate regiunile și-au crescut vânzările cu două cifre”, a declarat Dr. Markus Forschner, membru al consiliului de administrație și director financiar al Robert Bosch GmbH. „Am înregistrat o creștere deosebit de puternică în a doua jumătate a anului 2022”. În Europa, vânzările s-au ridicat la 44,8 miliarde de euro. Creșterea de 8 procente se ridică la 10 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. „Creșterea în Europa a fost afectată mai puternic decât în celelalte regiuni de războiul din Ucraina și de consecințele acestuia”, a declarat Forschner. În America de Nord, vânzările au crescut cu 25 de procente, ajungând la 14,3 miliarde de euro, ceea ce face ca aceasta să fie a doua cea mai mare creștere a vânzărilor din toate regiunile Grupului Bosch. Creșterea a fost de 11 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. Forschner a raportat că dezvoltarea afacerilor Bosch cu soluții de încălzire și climatizare a fost deosebit de încurajatoare. În America de Sud, vânzările s-au ridicat la 1,8 miliarde de euro. Astfel, vânzările de acolo au crescut mai rapid decât în orice altă regiune – cu 30 sau 21 de procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar. După cum a subliniat Forschner, „economia puternică a fost un factor cheie în această creștere”. În Asia-Pacific, creșterea vânzărilor a fost de 12 procente, sau 8 procente după ajustarea efectelor cursului de schimb valutar, vânzările ridicându-se la 27,5 miliarde de euro. Potrivit lui Forschner, regiunea a beneficiat de o creștere puternică în India. În schimb, modificările aduse de China politicii Covid-19 au atenuat evoluția afacerilor în această țară la sfârșitul anului.

La nivel mondial, aproximativ 420.300 de persoane lucrau în cadrul Grupului Bosch la data de raportare 31 decembrie 2022. Aceasta înseamnă cu aproximativ 18.400 de persoane mai mult decât în anul precedent, așadar o creștere de aproximativ 4 procente. În Germania, numărul de angajați a crescut cu 2.600, ajungând la 133.400. „Aproape jumătate din această creștere totală a fost în rândul angajaților din cercetare și dezvoltare”, a declarat Forschner. Numărul de angajați din acest domeniu a fost de 84.800 – dintre care 44.000 sunt dezvoltatori de software.

Recent, Bosch a anunțat că aproximativ 950 de milioane de euro vor fi investite pe parcursul a zece ani într-un centru de inginerie și producție în Suzhou, China. Centrul va crea soluții și produse de mobilitate în domeniile electrificării și automatizării, care vor fi special concepute pentru a răspunde cererii de pe piața locală. În același timp, Bosch contribuie la consolidarea statutului Europei ca locație de înaltă tehnologie: „Un prim exemplu este extinderea fabricilor noastre de plăcuțe semiconductoare din Dresda și Reutlingen”, a declarat Hartung. „Până în 2026, plănuim să investim încă 3 miliarde de euro în activitatea noastră de plăcuțe semiconductoare – de asemenea, ca o contribuție la contracararea penuriei de cipuri în sectorul mobilității.” De asemenea, Bosch intenționează să se concentreze mai mult pe extinderea afacerii sale la nivel global, în locuri precum Egipt, India, Mexic, Statele Unite ale Americii și Vietnam.

Perspective pentru 2023: redresarea economică globală își pierde din avânt

Bosch anticipează o încetinire economică și se așteaptă ca producția economică globală să crească cu mai puțin de 2 procente în anul în curs. „Climatul de afaceri global reflectă deja greutățile economice”, a declarat Forschner. „Creșterea ratelor dobânzilor pune presiune pe investiții, în special pe activitatea de construcții și a consumului privat”. În Europa, această situație este agravată de creșterea accentuată a costurilor energiei, chiar și după scăderile recente. În China, pe de altă parte, în urma abandonării politicii sale de „zero-covid”, este posibil să înceapă un proces de redresare odată ce valurile masive de infectare se vor fi diminuat. Potrivit lui Forschner, Bosch resimte o încetinire economică în sectoare importante și se așteaptă la o presiune continuă asupra costurilor în lanțurile valorice. În același timp, trebuie să se aloce o sumă semnificativă de capital pentru a finanța creșterea tehnologiilor viitoare. „O companie inovatoare precum Bosch trebuie să facă investiții inițiale importante”, a declarat acesta. Pe parcursul anului 2023, a continuat el, Bosch își propune să crească vânzările și să își îmbunătățească în continuare profitabilitatea. „Suntem pe drumul cel bun pentru a atinge marja noastră țintă pe termen lung de cel puțin 7 procente”, a declarat Forschner. „În acest context tulburat din punct de vedere economic, vom menține un echilibru – între menținerea profitabilității și a puterii noastre financiare, pe de o parte, și investiții și posibile achiziții, pe de altă parte”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *