Grupul Sphera, care operează în franciză restaurantele KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, estimează pentru acest an vânzări mai mari cu 12% față de 2023

KFC Sursă foto: Unsplash

Sphera Franchise Group estimează pentru acest an vânzări în restaurante de peste 1,64 miliarde de lei, mai mari cu 12,2% comparativ cu 2023, ca urmare atât a creşterii veniturilor restaurantelor, cât şi a deschiderii de noi unităţi, transmite Agerpers, citând date oferite de companie.

Totodată, profitul net normalizat ar urma să urce cu 20,1%, la 95,7 milioane de lei.

“Rezultatele anterioare remarcabile şi perspectivele bune pe care le anticipăm la acest moment pentru business-ul nostru în 2024 ne determină să fim încrezători că ne vom atinge ţintele stabilite. Ne aşteptăm la un an mai predictibil, deşi nu lipsit de provocări, astfel că ne-am propus să continuăm să creştem în ritmul susţinut al ultimilor ani. Priorităţile noastre rămân dezvoltarea în linie cu principiile de sustenabilitate, crearea de valoare pentru acţionarii noştri şi profitabilitatea sănătoasă. În acest sens, vom urmări strategia care s-a dovedit de succes până acum de extindere a reţelei, apropiere de nevoile clienţilor prin oferte relevante şi politică de preţ bine calibrată, management eficient al costurilor şi investiţii în oamenii din echipa Sphera”, a declarat Călin Ionescu, directorul general al Sphera Franchise Group.

Potrivit estimărilor companiei, şi în acest an, creşterea costurilor cu alimentele şi materialele va fi sub cea a vânzărilor, în timp ce costurile cu energia vor fi previzibile şi comparabile cu cele înregistrate în 2023. Ponderea cheltuielilor generale şi administrative (G&A) normalizate în vânzările totale în 2024 va fi mai mică decât în anul 2023, datorită inelasticităţii acestor costuri în raport cu creşterea volumului de activitate.

În ceea ce priveşte fluxul de numerar disponibil al Grupului, acesta este estimat să se situeze la 116,8 milioane lei, depăşind cu 7,4% nivelul înregistrat în 2023.

Sphera Group alocă pentru dezvoltare, în acest an, în jur de 69 milioane lei, sumă care include deschiderea a 6 noi restaurante KFC în România, remodelări în restaurantele existente, dar şi investiţii în tehnologizare, precum implementarea de soluţii de comandă digitală.

Bugetul propus, cu acordul Consiliului de Administraţie, va fi supus aprobării la Adunarea Generală Anuală a Acţionarilor din data de 26 aprilie 2024. Acesta a fost construit pe scenariul desfăşurării activităţii în condiţii normale şi a luat în calcul o rată medie a inflaţiei de 6%.

Compania a obţinut un profit net de 79,8 milioane lei în 2023, în creştere cu 80,3% comparativ cu anul anterior, vânzările din restaurante înregistrând un avans de 11,1%, la 1,46 miliarde lei, potrivit unui comunicat al companiei.

Sphera Franchise Group este cel mai mare grup din industria de food service din România, deţinând companiile care operează în sistem de franciză brandurile KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România şi KFC în Chişinău, Republica Moldova, şi în anumite zone din Italia. Grupul deţine peste 160 de restaurante pe cele trei pieţe şi are aproximativ 5.000 de angajaţi.

Sphera Franchise Group este listată pe Bursa de Valori Bucureşti din 2017, sub simbolul SFG, fiind singura companie din HoReCa inclusă în indicele principal BET, precum şi în FTSE Global Microcap şi indicii MSCI Frontier şi Romania Markets Small Cap.

Sursă foto: Unsplash

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *