Guvernul aprobă exproprierile pentru construirea pasajului subteran de la Azuga pe DN 1

Predeal giratoriu DN 1

Guvernul va aproba în ședința de miercuri, exproprierile pentru Pasajul de la Azuga pe DN 1 Valea Prahovei. Pasajul subteran de la Azuga va fi construit în zona Primăriei și va fluidiza circulația pe strada Prahovei, traseul dintre Gara Azuga și accesul spre pârtiile de schi. Este un proiectul care se derulează în cadrul unui parteneriat între Compania de Drumuri și Consiliul Județean Prahova, documentația tehnică și finanțarea fiind în responsabilitatea CNAIR, iar de execuție se vor ocupa autoritățile locale/județene. Pe DN 1 Valea Prahovei, CNAIR a proiectat patru pasaje rutiere : două la Sinaia, unul la Azuga și un sens giratoriu suspendat la Predeal, dar și pasaje pietonale la Comarnic și Bușteni.

Pentru execuția pasajului de la Azuga, Executivul va expropria un teren de 137 mp. și 27 mp., construcție care aparține Parohiei Sfânta Treime, ,,Mare parte a localității Azuga este amplasată pe partea dreaptă a drumului național. Accesul în această zonă care cuprinde și zona pârtiilor de schi se realizează prin DC129 (str. Independenței). Intersecția dintre DC 129 și DN1 este la nivel, încadrată în clasa IV de funcționalitate (AND 600/2015) și este nesemaforizată. Intersecția are o bandă de viraj la dreapta (spre Brașov) delimitată de o insulă direcțională. Pasajul rutier subteran va fi situat la intersecția DN1 cu strada Prahovei și strada Independenței (DC129). Obiectivul propus începe de la sensul giratoriu de pe str. Prahovei (în apropierea gării Azuga) subtraversează DN 1 și se continuă pe strada Independenței (DC 129) până în zona Primăriei Azuga. Pentru realizarea obiectivului este necesară exproprierea unui imobil proprietate privată, reprezentând teren (în suprafață de 137 mp) și construcții (în suprafață totală de 27 mp, C3 – 10 mp și C4 – 17 mp) și investiții (împrejmuire de 91,8 ml) care aparține Parohiei Sfânta Treime Azuga (extras CF nr. 21669) și un imobil proprietate privată reprezentând teren în suprafață de 96 mp. ” -Nota de Fundamentare.

Autostrada Ploiești-Brașov încă este în perioada de proiectare, primele estimări arătând o valoare de aprox. 8 miliarde Euro (detalii aici). Tot pentru fluidizarea circulației pe DN 1 Valea Prahovei, Ministerul Dezvoltării a scos la licitație contractul pentru modernizarea Drumului Județean pe Valea Doftanei. 

 

 

 

Comentarii

  1. De cati romani este nevoie sa schimbe un bec?
    Tot ce trebuie facut e centura la busteni, problem solved.
    Sau eliminarea oricarei treceri de pietoni si inlocuire cu pasaje sub/supraterane
    Au pierit toti inginerii si arhitectii cu cap in tara asta???

    • Dar tu cum crezi ca merge treaba daca facem niste amarate de treceri sub/supraterane pt pietoni? Cum mai dam de exemplu utilizare centrului comercial ce se va construi simultan cu pasajul din Sinaia Nord de exemplu? Centru comercial care invarte tot bani PNL (care conduce Prahova la centru si pe VP), mai precis bani din dosarul Microsoft facuti de fostul PDL, actualmente aripa puternica din PNL. De fqpt la Azuga si Sinaia Nord nu e nevoie de ceva nou atat timp cat Busteniul este ca acum.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *