Hyundai speră că producția sa de mașini va ajunge la niveluri normale în acest an

ioniq 5 Sursa foto: Hyundai

Hyundai Motor estimează că producția sa de vehicule va reveni în prima jumătate a acestui an, deoarece este de așteptat ca deficitul global de cipuri să se atenueze treptat începând cu al doilea trimestru.

„Normalizarea ofertei și cererii de cipuri auto este așteptată în al treilea trimestru, când este de așteptat să crească capacitatea companiilor de semiconductori”, a declarat vicepreședintele executiv Seo Gang Hyun, citat de Reuters.

Lipsa va continua în primul trimestru din cauza răspândirii variantei Omicron, a spus Seo, adăugând că pandemia prelungită de COVID-19 din Asia de Sud-Est și problemele de aprovizionare cu cipuri care au rezultat au împins vânzările Hyundai la mai puțin de patru milioane de vehicule în 2021.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Asia de Sud-Est este esențială pentru furnizarea de cipuri de bază care susțin mașinile, smartphone-urile și produsele electrocasnice din lume, industria de asamblare a cipurilor din Malaezia reprezentând mai mult de o zecime din comerțul global în valoare de peste 200 de miliarde de dolari. Blocajele provocate de COVID din regiune au perturbat mai multe industrii de anul trecut.

Hyundai și afiliatul său Kia, împreună printre primii 10 producători de automobile din lume după vânzări, au prognozat o creștere de 12,1% a vânzărilor lor globale combinate pentru 2022, după ce vânzările lor au scăzut cu aproape 4% față de ținta de 6,92 milioane. vehicule anul trecut din cauza penuriei de cipuri.

De altfel, în Europa, Hyundai a câștigat teren, cu vânzări mai mari cu aproape 20%, pe fondul scăderii, provocate de pandemie și penuria de semiconductori, a multora dintre concurenții săi.

Cu toate astea, la nivel global, Hyundai a înregistrat o scădere de aproape 50% a profitului său pentru trimestrul încheiat în decembrie, semnificativ sub estimarea analiștilor, în principal din cauza plății impozitelor corporative.

Analiştii avertizează că majorarea preţurilor materiilor prime, penuria componentelor şi blocajele logistice cauzate de pandemie ar putea duce la creşterea suplimentară a costurilor în trimestrul curent.

Producătorii de automobile japonezi Toyota și Honda au declarat că intenționează să-și reducă producția luna aceasta din cauza cazurilor în creștere de COVID și a problemelor de aprovizionare cu piese.

Pe măsură ce întreruperile lanțului de aprovizionare și de distribuție continuă, întârziind livrările și producția, analiștii se așteaptă ca Hyundai să crească prețurile vehiculelor pentru a atenua impactul.

Marii producători și dealeri auto, cum ar fi Tesla și Honda, au crescut deja prețurile mașinilor în ultimul an.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: