Hyundai Motor estimează că producția sa de vehicule va reveni în prima jumătate a acestui an, deoarece este de așteptat ca deficitul global de cipuri să se atenueze treptat începând cu al doilea trimestru.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

„Normalizarea ofertei și cererii de cipuri auto este așteptată în al treilea trimestru, când este de așteptat să crească capacitatea companiilor de semiconductori”, a declarat vicepreședintele executiv Seo Gang Hyun, citat de Reuters.

Lipsa va continua în primul trimestru din cauza răspândirii variantei Omicron, a spus Seo, adăugând că pandemia prelungită de COVID-19 din Asia de Sud-Est și problemele de aprovizionare cu cipuri care au rezultat au împins vânzările Hyundai la mai puțin de patru milioane de vehicule în 2021.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Asia de Sud-Est este esențială pentru furnizarea de cipuri de bază care susțin mașinile, smartphone-urile și produsele electrocasnice din lume, industria de asamblare a cipurilor din Malaezia reprezentând mai mult de o zecime din comerțul global în valoare de peste 200 de miliarde de dolari. Blocajele provocate de COVID din regiune au perturbat mai multe industrii de anul trecut.

Hyundai și afiliatul său Kia, împreună printre primii 10 producători de automobile din lume după vânzări, au prognozat o creștere de 12,1% a vânzărilor lor globale combinate pentru 2022, după ce vânzările lor au scăzut cu aproape 4% față de ținta de 6,92 milioane. vehicule anul trecut din cauza penuriei de cipuri.

De altfel, în Europa, Hyundai a câștigat teren, cu vânzări mai mari cu aproape 20%, pe fondul scăderii, provocate de pandemie și penuria de semiconductori, a multora dintre concurenții săi.

Cu toate astea, la nivel global, Hyundai a înregistrat o scădere de aproape 50% a profitului său pentru trimestrul încheiat în decembrie, semnificativ sub estimarea analiștilor, în principal din cauza plății impozitelor corporative.

Analiştii avertizează că majorarea preţurilor materiilor prime, penuria componentelor şi blocajele logistice cauzate de pandemie ar putea duce la creşterea suplimentară a costurilor în trimestrul curent.

Producătorii de automobile japonezi Toyota și Honda au declarat că intenționează să-și reducă producția luna aceasta din cauza cazurilor în creștere de COVID și a problemelor de aprovizionare cu piese.

Pe măsură ce întreruperile lanțului de aprovizionare și de distribuție continuă, întârziind livrările și producția, analiștii se așteaptă ca Hyundai să crească prețurile vehiculelor pentru a atenua impactul.

Marii producători și dealeri auto, cum ar fi Tesla și Honda, au crescut deja prețurile mașinilor în ultimul an.