Numărul de automobile electrice vândute în SUA în trimestrul al treilea a atins un nivel record, dar cota de piaţă a liderului Tesla a atins cel mai redus nivel din istorie

tesla roadster Sursa foto: tesla.com

Numărul de automobile electrice vândute în SUA în trimestrul al treilea a trecut pentru prima dată pragul de 300.000 de unităţi, însă cota de piaţă a liderului Tesla a atins cel mai redus nivel din istorie, arată un raport publicat joi de firma de cercetare de piaţă Cox Automotive, transmite agenția Reuters, potrivit Agerpres.

În pofida unui război al preţurilor lansat de compania fondată de Elon Musk pentru a-şi consolida poziţia în sectorul extrem de competitiv al automobilelor electrice, Tesla controlează în prezent doar jumătate din piaţa americană, în scădere faţă de 62% în primul trimestru.

Cu toate acestea, firma de cercetare de piaţă Cox Automotive susţine că Tesla ar putea inversa acest trend descrescător prin lansarea camionetei electrice Cybertruck, pentru care livrările vor începe în trimestrul curent.

Şi alţi producători auto au început să reducă agresiv preţurile pentru a contracara mediul dificil creat de inflaţia ridicată şi majorarea costurilor cu împrumuturilor.

“Nivelul ridicat al stocurilor, gama largă de modele disponibile şi presiunile de scădere a preţurilor au ajutat la alimentarea continuării creşterii de automobile electrice pe piaţa americană”, susţin analiştii de la Cox Automotive.

Firma de cercetare precizează că războiul preţurilor demarat de Tesla a dus la scăderea preţului mediu de comercializare a automobilelor electrice până la 50.683 de dolari în luna septembrie, de la 52.212 dolari în luna august.

Acelaşi raport precizează că numărul total de automobile electrice vândute în SUA în trimestrul al treilea al acestui an este cu aproape 50% mai mare comparativ cu situaţia din perioada similară a anului trecut, acestea fiind responsabile pentru un nivel record de 7,9% din vânzările totale ale industriei auto.

Firma Rivian Automotive a livrat în trimestrul al treilea un număr peste aşteptări de automobile electrice şi în aceste condiţii şi-a reiterat obiectivul de a produce 52.000 de vehicule electrice într-un an.

În schimb, livrările Tesla nu s-au ridicat la înălţimea aşteptărilor analiştilor în trimestrul al treilea după ce constructorul american a oprit producţia pentru a moderniza uzinele înainte de a demara producţia unei noi versiuni a sedanului Model 3.

La începutul acestei luni şi firma de cercetare de piaţă Canalys a informat că, deşi Tesla rămâne producătorul dominant de vehicule electrice în SUA, există o cerere crescută pentru o gamă mai largă de modele care să satisfacă interesul crescut pentru vehiculele electrice.

Sursa foto: tesla.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *