Angajații Amazon din SUA au primit un e-mail de avertizare din partea firmei pentru că nu au petrecut suficient timp la birou, după ce prezența lor a fost monitorizată, informează BBC. Unele companii își retrag politicile din cauza temerilor că acestea ar putea afecta productivitatea, Amazon și Disney fiind două exemple, dar majoritatea au adoptat într-un fel sau altul munca hibridă.
Unii angajați au fost anunțați că “nu îndeplinesc în prezent așteptările noastre de a se alătura colegilor la birou cel puțin trei zile pe săptămână”.
Amazon nu este primul gigant din domeniul tehnologiei care se îndepărtează de regulile de lucru flexibil introduse în timpul pandemiei.
Disney a făcut deja acest lucru, iar săptămâna aceasta Zoom a cerut personalului să vină la birou.
Mandatul de prezență la birou al Amazon pentru angajații americani a intrat în vigoare în luna mai și stipulează că aceștia trebuie să se prezinte la birou cu “badge in” cel puțin trei zile pe săptămână.
E-mailul, trimis săptămâna aceasta și văzut de BBC, viza angajații care au venit la birou mai puțin de trei zile pe săptămână timp de cinci sau mai multe din ultimele opt săptămâni sau timp de trei sau mai multe din ultimele patru săptămâni.
Se pare că mișcarea a exacerbat tensiunile existente în cadrul companiei, deoarece unii angajați au declarat că au primit e-mailul din greșeală.
Unii angajați ai Amazon din SUA au organizat o grevă pentru a protesta împotriva revenirii la birou în luna iunie. Aceștia au declarat că moralul în cadrul companiei se află la “cel mai scăzut nivel din toate timpurile” din cauza unei serii de “decizii lipsite de viziune” luate de lideri. Unii lucrători s-au întrebat dacă avertismentele au fost un semn al unei cerințe și mai stricte de prezență care va urma.
Într-un răspuns la aceste îngrijorări, Amazon a declarat că mesajul a fost trimis celor care nu au respectat politica, în ciuda faptului că clădirea lor era pregătită pentru revenirea personalului. De asemenea, Amazon a recunoscut că este posibil ca avertismentele să fi fost trimise din greșeală în unele cazuri.
“Deși am luat mai multe măsuri pentru a ne asigura că acest e-mail a ajuns la destinatarii corecți, recunoaștem că pot exista cazuri în care am greșit”, a declarat compania.
În timpul blocajelor legate de pandemie, multe firme au optat pentru munca la distanță. Acesta rămâne mult mai răspândit decât înainte de Covid, datorită flexibilității și autonomiei pe care le oferă lucrătorilor.
Unele companii își retrag politicile din cauza temerilor că acestea ar putea afecta productivitatea, dar majoritatea au adoptat într-un fel sau altul munca hibridă.
În luna mai, când Amazon a trimis o notă pentru a-i informa pe angajați cu privire la noile cerințe de prezență, șeful său, Andy Jassy, a declarat că această schimbare va contribui la consolidarea comunicării, a dezvoltării carierei și a culturii corporative.