Platformă de rapoarte auto: Din ce în ce mai mulți șoferi tind să treacă la vehiculele electrice/ Trecerea la acest tip de transport va fi mult mai dificilă decât pare astăzi

masini electrice Sursa foto: Lektri.co

Înmatriculările de mașini electrice noi sunt în creștere, dar piețele estice rămân în urma celor occidentale. În România, interesul clienților e în creștere, conform reprezentanților carVertical, furnizor de raportare care cuprind istoricul auto.

Pentru 2021, ponderea vehiculelor electrice din toate mașinile inspectate pe platforma de verificare a istoricului a fost de doar 0,2%. Un an mai târziu, s-a dublat la 0,4%, iar în 2023, a crescut la 0,6%.Astfel, zeci de mii de vehicule electrice trec prin verificări ale istoricului, arată datele carVertical.

“Din ce în ce mai mulți șoferi tind să treacă la vehiculele electrice. Întreținerea și costurile de rulare sunt lucrurile care îi motivează pe aceștia. Deși valorile reziduale ale mașinilor electrice sunt îngrijorătoare, vehiculele electrice sunt mai ușor de deținut, deoarece sunt mai puțin predispuse la defecțiuni și necesită mai puțină întreținere, nefiind necesară schimbarea diferitelor fluide și filtre la fiecare 30 de mii de kilometri. Îți ia mult să te obișnuiești cu reîncărcarea, dar șoferii care și-au dezvoltat cu succes obiceiurile de încărcare a bateriei le consideră mult mai convenabile decât realimentarea. De obicei, își încarcă vehiculele noaptea și doar la ocazii foarte rare folosesc încărcătoarele publice”, spune Matas Buzelis.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Infrastructura este problema

Cu toate acestea, chiar dacă șoferii își pot permite un vehicul electric, există unele provocări. “Persoanele care nu dețin încărcătoare sau fără un punct de încărcare pe care l-ar putea folosi în timpul orelor de lucru se vor confrunta cu neplăceri, deoarece utilizarea încărcătoarelor publice nu este la fel de ușoară precum alimentarea cu combustibil în prezent.

Nu numai că durează mult mai mult timp decât alimentarea cu benzină sau motorină, dar de obicei necesită instalarea unor aplicații desemnate care sunt vitale pentru încărcătoare. Nici măcar nu este aproape de procesul cu care sunt obișnuiți șoferii atunci când vine vorba de realimentare, deoarece nu există o practică de genul „umpleți apoi plătiți””, menționează specialistul.

Mai mult, în timp ce vehiculele electrice sunt foarte eficiente în orașe și medii în care frânarea constantă este inevitabilă, acestea nu sunt la fel de capabile pe autostrăzi și drumuri de legătură. “Viteza și rezistența aerodinamică sunt direct proporționale, adică dacă viteza este mărită de două ori, rezistența este mărită de patru ori. Acest lucru reduce autonomia și reduce viteza de croazieră cu o marjă vizibilă, făcând vehiculele electrice departe de a fi ideale pentru călătorii mai lungi”, susține Buzelis.

Există o serie de probleme în utilizarea mașinilor electrice, pe care șoferii nu le iau în calcul, spune acesta: în primul rând, unele zone de parcare pe mai multe niveluri nu au fost proiectate pentru mașini la fel de grele precum vehiculele electrice. Bateriile grele înseamnă, de obicei, că vehiculele electrice sunt foarte grele, iar unele facilități, cum ar fi parcările cu mai multe niveluri sau podurile, pot necesita revizuire și reevaluare de către autorități.

“Mai mult, există incertitudini și cu privire la siguranța vehiculelor electrice. Deoarece bateriile captează cantități mari de energie, flăcările sunt extrem de greu de stins în caz de incendiu. Până acum, pompierii au dificultăți în stingerea vehiculelor electrice cu baterii de capacitate mai mare. Devine și mai extrem dacă un vehicul electric ia foc în parcarea subterană, de exemplu, sub blocuri.

Ceea ce aduce și mai multe întrebări asupra viitorului vehiculelor electrice este starea acestora la 20 de ani de la fabricare. În zilele noastre, există o selecție destul de mare de mașini electrice uzate, dar în 10 ani vor exista vehicule electrice mai vechi. Cât de valoroase vor fi ele pe piața mașinilor second hand cu bateriile care le-au epuizat deja viața?”, conchide analiza carVertical.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. In 10 ani bateriile electrice vor avea total alte costuri, mult mai ieftine si mult mai performante si chiar mult mai putin poluante. ‘Holy Grail’-ul e dupa colt : NaS(Sodium–sulfur_battery).

    Stiti cum e cu jumatatile de masura : “Nici la deal, nici la vale”.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.