Premierul Ciolacu anunță că guvernul se va lupta cu fenomenul shrinkflation inspirat de modelul francez/ Producătorii vor fi obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj dacă au redus gramajul și au menținut prețul

raft, raion, magazin, supermarket, hipermarket, cumparaturi Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat joi, la începutul ședinței executivului, cum va lupta guvernul României cu fenomenul Shrinkflation, adică reducerea gramajului unui produs fără modificarea prețului acestuia.

El a spus că va fi aplicat modelul francez și cerut „tuturor autorităților din România să intervină urgent”, după ce „unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari”.

„Se pare că a ajuns și la noi faptul că unii comercianți au scăzut gramajul la produse, dar au lăsat prețurile la fel de mari. Consider că aceasta este o formă de înșelăciune împotriva consumatorilor. Este de fapt o scumpire camuflată și nejustificată economic, sub un ambalaj foarte asemănător. Cer tuturor autorităților de control din România să intervină urgent, iar în paralel să pregătim o reglementare pe modelul francez: producătorii să fie obligați să semnaleze vizibil pe ambalaj că au redus gramajul, dacă prețul produsului a rămas neschimbat. Și evident, sancțiuni dure pentru nerespectarea acestei obligații”, a afirmat Marcel Ciolacu.

Luna trecută, ministerul francez de Finanțe a a anunțat că retailerii francezi vor trebui să informeze cumpărătorii atunci când dimensiunea produselor a fost micşorată fără o reducere corespunzătoare a preţurilor, în efortul de a combate aşa-numita ”shrinkflaţie”.

Din iulie, comercianţii francezi vor trebui să afişeze timp de două luni când cantitatea produselor alimentare şi altor bunuri de consum obişnuite, cum ar fi detergentul, a fost redusă într-un mod care duce la creşterea preţului unitar, a spus ministerul.

“Shrinkflaţia este o fraudă, îi punem capăt. Vreau să reconstruiesc încrederea consumatorilor, iar încrederea merge mână în mână cu transparenţa”, a declarat ministrul de Finanţe Bruno Le Maire.

Lanţul de supermarketuri Carrefour a aplicat voluntar avertismente de preţ pentru unele produse, în septembrie anul trecut, pentru a pune presiune pe marii producători de bunuri de larg consum precum Nestle, PepsiCo şi Unilever înaintea negocierilor anuale privind preţurile.

Măsuri similare au fost luate sau anunțate și de alte țări, precum Ungaria sau Coreea de Sud.

 

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Comentarii

  1. Vina o au retelele de magazine care au permis asemenea magarii.
    Mare parte din produse sunt sub marcile proprii.
    Dar aceste iude, acesti talhari la drumul mare care sunt marile retele de magazine fac ORICE ptr mai multi bani si mai mult profit, nu conteaza ce lasa in urma.
    Consumatorii sa caute magazine unde inca volumele initiale au ramas aceleasi sau sa nu mai cumpere

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *