Planul Green Deal al Uniunii Europene poate fi o oportunitate pentru România de a-şi dezvolta portul Constanţa ca nod european pentru transportul de marfă, spune Mihai Daraban, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României (CCIR), potrivit Agerpres.
“De la Suez la Constanţa, transportul pe mare durează trei zile şi jumătate, iar de al Suez la Rotterdam, 11 zile. Apoi, de la Rotterdam, se constată că multe transporturi se întorc, terestru, spre Europa de Est. S-a creat astfel o buclă care, în contextul Green Deal-ului, sperăm să dispară. Şapte zile diferenţă înseamnă enorm, întrucât consumul este de la 40 de tone de combustibil pe zi, plus consumul pe şosea”, a arătat oficialul CCIR, în cadrul unei conferinţe pe tema valorificării transportului pe Dunăre şi Marea Neagră.
Sosirea vapoarelor la Marea Neagră ar aduce un plus companiilor din punctul de vedere al logisticii, consideră el.
“Este momentul ca activităţile să fie transferate către Est. În plus, avem cel mai important fluviu al Europei, Dunărea, care deserveşte şase ţări din care patru nu au ieşire la mare. În acest moment, de Dunăre sunt interesate, din păcate, doar trei ţări: România, Serbia şi Austria”, a completat Daraban.
Potrivit acestuia, pe Dunăre pot fi transportate convoaie de barje de 18.000 de tone de marfă odată, care, dacă ar fi transportate pe calea ferată sau şosea, ar însemna blocaje.
“Acest Green Deal, cu mare sprijin din partea UE, ar putea să reprezintă o mare oportunitate pentru zona portuară a Mării Negre, altfel Marea Neagră nu este atractivă din cauza condiţiilor de trecere prin Bosfor”, a mai spus preşedintele Camerei de Comerţ.