Indonezia a inaugurat luni prima sa linie de tren de mare viteză, o infrastructură inedită în Asia de Sud-Est, la finalul unui proiect în valoare de mai multe miliarde de dolari susţinut de China, informează agenția AFP, citată de Agerpres.
Linia, care face legătura între capitala Jakarta şi Bandung în 45 de minute, trebuia inaugurată în 2019 dar a suferit întârzieri care împreună cu pandemia de Covid-19 au majorat nota de plată de la cinci miliarde de dolari (4,7 miliarde de euro) iniţial, până la şapte miliarde de dolari (6,6 miliarde de euro) la final.
Trenul de mare viteză Jakarta-Bandung “este un simbol al modernizării transportului public, în perfectă conexiune cu alte moduri de transport”, a declarat preşedintele Indoneziei, Joko Widodo, cu prilejul unei ceremonii organizate în gara centrală din capitala Jakarta.
Botezat ‘Whoosh’, un acronim pentru ‘Waktu Hemat, Operasi Optimal, Sistem Handal’, care înseamnă “câştig de timp, funcţionare optimă, sistem fiabil”, trenul a fost conceput pentru a transporta peste 600 de persoane între Jakarta şi oraşul important Bandung, amplasat la sud-est de capitala Indoneziei, în trei sferturi de oră, faţă de cel puţin două ore anterior.
Construit de patru companii naţionale din Indonezia şi China Railway International, trenul poate atinge o viteză de până la 350 km/h.
Autorităţile au testat deja noua linie de 142 de kilometri înainte de inaugurarea oficială. Premierul chinez Li Qiang a călătorit la bordul noului tren de mare viteză la începutul lunii septembrie, cu prilejul vizitei sale la Jakarta cu ocazia summitului ASEAN.
Investiţia face parte din iniţiativa chineză “Noul drum al mătăsii”, un plan faraonic care ar urma să permită dezvoltarea, graţie fondurilor chineze, a noi drumuri, porturi, căi ferate şi alte infrastructuri în afara Chinei.
Ministrul Transporturilor din Indonezia, Budi Karya Sumadi, a confirmat săptămâna trecută intenţia Guvernului de a prelungi linia de tren de mare viteză până la Surabaya, al doilea cel mai important oraş din arhipelag.