Prima linie de tren de mare viteză din Asia de Sud-Est, inaugurată în Indonezia

tren jakarta bandung Foto: .railway-technology.com/ CRRC

Indonezia a inaugurat luni prima sa linie de tren de mare viteză, o infrastructură inedită în Asia de Sud-Est, la finalul unui proiect în valoare de mai multe miliarde de dolari susţinut de China, informează agenția AFP, citată de Agerpres.

Linia, care face legătura între capitala Jakarta şi Bandung în 45 de minute, trebuia inaugurată în 2019 dar a suferit întârzieri care împreună cu pandemia de Covid-19 au majorat nota de plată de la cinci miliarde de dolari (4,7 miliarde de euro) iniţial, până la şapte miliarde de dolari (6,6 miliarde de euro) la final.

Trenul de mare viteză Jakarta-Bandung “este un simbol al modernizării transportului public, în perfectă conexiune cu alte moduri de transport”, a declarat preşedintele Indoneziei, Joko Widodo, cu prilejul unei ceremonii organizate în gara centrală din capitala Jakarta.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Botezat ‘Whoosh’, un acronim pentru ‘Waktu Hemat, Operasi Optimal, Sistem Handal’, care înseamnă “câştig de timp, funcţionare optimă, sistem fiabil”, trenul a fost conceput pentru a transporta peste 600 de persoane între Jakarta şi oraşul important Bandung, amplasat la sud-est de capitala Indoneziei, în trei sferturi de oră, faţă de cel puţin două ore anterior.

Construit de patru companii naţionale din Indonezia şi China Railway International, trenul poate atinge o viteză de până la 350 km/h.

Autorităţile au testat deja noua linie de 142 de kilometri înainte de inaugurarea oficială. Premierul chinez Li Qiang a călătorit la bordul noului tren de mare viteză la începutul lunii septembrie, cu prilejul vizitei sale la Jakarta cu ocazia summitului ASEAN.

Investiţia face parte din iniţiativa chineză “Noul drum al mătăsii”, un plan faraonic care ar urma să permită dezvoltarea, graţie fondurilor chineze, a noi drumuri, porturi, căi ferate şi alte infrastructuri în afara Chinei.

Ministrul Transporturilor din Indonezia, Budi Karya Sumadi, a confirmat săptămâna trecută intenţia Guvernului de a prelungi linia de tren de mare viteză până la Surabaya, al doilea cel mai important oraş din arhipelag.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: