Toyota aproape că și-a dublat profitul operațional în primul trimestru, a anunțat marți producătorul auto japonez, ajutat de creșterea vânzărilor și a productivității, precum și un yen mai slab, scrie Reuters.
“Volumele de vânzări în toate regiunile au crescut în comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, datorită eforturilor de îmbunătățire a productivității făcute împreună cu furnizorii”, a precizat compania în anunțul privind rezultatele sale.
Cel mai bine vândut producător auto din lume a declarat că profitul operațional pentru cele trei luni până în iunie a totalizat 1.120 de miliarde de yeni (7,85 miliarde de dolari), o creștere de 94% față de anul precedent, depășind estimarea medie de profit de 945,22 miliarde de yeni într-un sondaj realizat de Refinitiv în rândul a 10 analiști.
Anul trecut, profitul operațional a fost de 578,66 miliarde de yeni în primul trimestru.
Toyota și-a menținut prognoza pentru un profit de 3.000 de miliarde de yeni pentru anul în curs, întrucât condițiile cu care se confruntă nu s-au schimbat foarte mult față de cele de acum trei luni.
Pe de altă parte, Toyota riscă să rateze o trecere rapidă la vehiculele electrice, în special în China, unde ascensiunea concurenților locali și reducerile de prețuri ale Tesla și ale altora îi reduc cota de piață.
Concurența din China a devenit “extrem de severă”, a declarat Toyota, adăugând că fluctuațiile cursului de schimb valutar și răspunsul său la reducerile de preț pe prima piață auto din lume au afectat rezultatele sale în această țară.
Constructorul auto nu a precizat măsurile pe care le-a luat, dar mulți producători auto au redus fie prețurile vehiculelor, fie costurile de producție pentru a rămâne competitivi pe o piață care s-a orientat rapid către vehiculele electrice.
Toyota a declarat că va consolida dezvoltarea tehnologiei EV în China și va viza reduceri semnificative ale costurilor de producție pentru a deveni mai competitivă.
În America de Nord, o altă piață cheie, Toyota a declarat că a beneficiat de cererea reținută în rândul consumatorilor, pe măsură ce impactul penuriei de cipuri de după pandemie se diminuează.
La nivel global, compania a vândut aproximativ 2,53 milioane de automobile în trimestrul respectiv, în creștere cu 8,4% față de anul precedent, din care aproximativ 34% au fost hibride și alte vehicule electrificate.
Performanța în Japonia a fost deosebit de puternică, profitul operațional fiind mai mult decât dublu față de anul precedent, ajungând la 700,7 miliarde de yeni, reprezentând peste 60% din profitul operațional global, pe măsură ce vânzările de vehicule au crescut, ajutate de o mai bună aprovizionare cu semiconductori.