H&M, al doilea mare retailer de modă din lume, a amânat începutul unor campanii de primăvară/vară pentru a se adapta la întârzierile de expediere cauzate de criza de securitate din Marea Roşie, a declarat miercuri CEO-ul Daniel Erver, citat de Reuters, transmite News.ro.
”Am făcut unele adaptări pe termen scurt pentru data de începere şi data lansării campaniilor”, a declarat Erver într-un interviu, adăugând că impactul asupra a ceea ce este disponibil pentru clienţi a fost minor.
El a spus că amploarea întârzierii va varia de la o ţară la alta, dar ar putea fi de aproximativ două săptămâni pe unele pieţe.
Companiile de transport maritim au evitat Canalul Suez, deoarece atacurile militanţilor au făcut ca vasele portcontainere să fie redirecţionate în jurul vârfului sudic al Africii, mărind costurile de transport şi întârziind sosirea hainelor şi încălţămintei în Europa de la fabricile din Asia.
H&M a declarat miercuri, în legătură cu raportul din primul trimestru, că monitorizează evoluţiile din Marea Roşie şi a acţionat pentru a minimiza orice impact asupra disponibilităţii produselor companiei, costurilor de transport şi nivelurilor stocurilor.
Erver a declarat pentru Reuters că retailerul a luat măsuri pentru a limita întreruperile, cum ar fi solicitarea furnizorilor să livreze produsele mai devreme decât de obicei şi accelerarea planurilor de a muta producţia mai aproape de clienţi.