Seceta din Germania periclitează transportul de marfă pe Rin

nava containere port Sursa foto: Pixabay

Seceta din Europa nu provoacă doar incendii şi riscuri pentru securitatea alimentară, dar ameninţă şi transporturile pe râurile continentului, din cauza scăderii nivelului apei, transmite CNBC, citat de News.ro.

Râul Rin, o rută comercială importantă care trece prin Germania şi prin oraşe europene până la portul Rotterdam, a devenit mai puţin adânc în punctele critice.

Săptămâna trecută, apa de la Kaub, un oraş situat la aproximativ 50 de mile vest de Frankfurt, unde nivelurile sunt urmărite îndeaproape, a scăzut la cel mai redus nivel în acest an.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Pe măsură ce nivelul apei scade, capacitatea unei nave se reduce şi costurile de transport cresc, preţurile urcând pe măsură ce râurile devin mai puţin adânci.

Luna trecută, companii de transport maritim precum Maersk şi Hapag-Lloyd au spus că nivelul scăzut al apei Rinului înseamnă că supracosturile vor fi transferate clienţilor.

”Volumele de transport pe râul Rin au fost mai mult sau mai puţin consistente în ultimii 20 de ani. Şi, din 2021, le-am văzut scăzând de la an la an. Este o tendinţă şi probabil o tendinţă care va continua”, a declarat Tim Beckhoff, expert în achiziţii şi management al furnizorilor la McKinsey.

Mărfuri precum petrolul, substanţele chimice şi cerealele sunt expediate pe Rin, iar nivelul apei a scăzut atât de scăzut încât unele nave au navigat doar la un sfert din capacitate în august anul trecut.

Trecerea la alte moduri de transport este o opţiune, dar este costisitoare. O barjă mare pe Rin, de aproximativ 135 m lungime, cu un pescaj de 3 m (adâncimea maximă a navei) poate transporta aproximativ 2.700 de tone de marfă, potrivit lui Marc Schattenberg, economist Deutsche Bank.

Ar fi nevoie de aproximativ 110 camioane mari pentru a transporta aceeaşi încărcătură pe drum, conform calculelor sale.

Ca urmare, costul transportului unei tone de motorină pe Rin la Karlsruhe, în sud-vestul Germaniei, s-a dublat la aproximativ 50 de euro între luna mai şi jumătatea lunii iulie, a adăugat Schattenberg.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: