Seceta din Europa nu provoacă doar incendii şi riscuri pentru securitatea alimentară, dar ameninţă şi transporturile pe râurile continentului, din cauza scăderii nivelului apei, transmite CNBC, citat de News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Râul Rin, o rută comercială importantă care trece prin Germania şi prin oraşe europene până la portul Rotterdam, a devenit mai puţin adânc în punctele critice.

Săptămâna trecută, apa de la Kaub, un oraş situat la aproximativ 50 de mile vest de Frankfurt, unde nivelurile sunt urmărite îndeaproape, a scăzut la cel mai redus nivel în acest an.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

Pe măsură ce nivelul apei scade, capacitatea unei nave se reduce şi costurile de transport cresc, preţurile urcând pe măsură ce râurile devin mai puţin adânci.

Luna trecută, companii de transport maritim precum Maersk şi Hapag-Lloyd au spus că nivelul scăzut al apei Rinului înseamnă că supracosturile vor fi transferate clienţilor.

”Volumele de transport pe râul Rin au fost mai mult sau mai puţin consistente în ultimii 20 de ani. Şi, din 2021, le-am văzut scăzând de la an la an. Este o tendinţă şi probabil o tendinţă care va continua”, a declarat Tim Beckhoff, expert în achiziţii şi management al furnizorilor la McKinsey.

Mărfuri precum petrolul, substanţele chimice şi cerealele sunt expediate pe Rin, iar nivelul apei a scăzut atât de scăzut încât unele nave au navigat doar la un sfert din capacitate în august anul trecut.

Trecerea la alte moduri de transport este o opţiune, dar este costisitoare. O barjă mare pe Rin, de aproximativ 135 m lungime, cu un pescaj de 3 m (adâncimea maximă a navei) poate transporta aproximativ 2.700 de tone de marfă, potrivit lui Marc Schattenberg, economist Deutsche Bank.

Ar fi nevoie de aproximativ 110 camioane mari pentru a transporta aceeaşi încărcătură pe drum, conform calculelor sale.

Ca urmare, costul transportului unei tone de motorină pe Rin la Karlsruhe, în sud-vestul Germaniei, s-a dublat la aproximativ 50 de euro între luna mai şi jumătatea lunii iulie, a adăugat Schattenberg.