Secretar de stat la Transporturi: Pizzarotti – Retter și chinezii încep lucrările pe loturile 1 și 3 ale Autostrăzii București Nord „la primăvară” / Aktor reia lucrările pe Lotul 3 Sud din 8 ianuarie

A 0 Nord UMB

Constructorii loturilor 1 și 3 ale Autostrăzii București Nord (A0) vor începe lucrările în această primăvară, susține secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Scrioșteanu, responsabil de sectorul rutier. Dacă pentru lotul 3 Afumați – Pantelimon (8,5 km) intrarea în șantier pentru nodul de la DN 2 era promisă încă din toamna anului trecut, pentru lotul 1 Joița – Corbeanca anunțul oficialului este cel puțin surprizător, pentru că Asocierea Pizzarotti – Retter are termen de proiectare de 12 luni începând din 16 octombrie 2023, deci termen pentru predarea Proiectului Tehnic în toamnă.

„După ce anul trecut am finalizat primele două loturi aferente Autostrăzii de Centură a Bucureștiului #A0, sunt și intră în execuție anul acesta toate celelalte 5 loturi: pentru loturile 1, 3 Sud și lotul 4 Nord continuă execuția, iar pentru loturile 1 și 3 Nord încep lucrările în primăvară”, a transmis joi, 4 ianuarie 2024, Scrioșteanu.

Contractul cu Asocierea Pizzarotti – Retter a fost semnat pe 20 septembrie 2023. Durata de realizare este de 12 luni pentru proiectare (16 octombrie ordin începere) și 22 luni pentru execuție. Pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov. Spre comparație, loturile de pe Autostrada A0 Sud au 30 de luni execuție. Dacă Proiectul Tehnic va fi predat la timp, iar Ministerul Transporturilor eliberează avizele rapid, constructorul poate începe lucrări pregătitoare până la sfârșitul anului. Rămâne de văzut dacă Asocierea Pizzarotti – Retter va reuși să respecte termenul, iar din 2026 să se circule pe inelul complet al Autostrăzii București.

Construirea segmentului de 2 kilometri lipsă de la Afumați, descărcarea Lotului 2 UMB în DN 2 va permite deschiderea circulației și pe restul de 9 km. (autostradă muzeu) între Autostrada A3 București – Ploiești și DN 2 terminați în noiembrie 2023. 

Pentru Autostrada A0 București Sud, CNAIR a transmis joi, 4 ianuarie, că Alsim Alarko (Turcia) lucrează cu peste 200 de drumari pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Jilava – Popești care ar urma să fie deschisă la primăvară, iar Aktor/Intrakat (Grecia) reia lucrările pe Lotul 3 din 8 ianuarie.

„S-au reluat lucrările pentru finalizarea construcției A0 Sud între A2 și DN5 ! Antreprenorul turc a mobilizat astăzi 217 muncitori (fără tesa), 73 de utilaje specializate și 51 de autobasculante pe șantierele celor două loturi ale AO Sud, în lungime totală de 33,23 km.

Pe lotul 3 (Bragadiru-Joița), între DN6 și A1 (17,96 km), Antreprenorul grec va relua lucrările în data de 8 ianuarie 2024.

Stadiile fizice ale lucrărilor pe cele 3 loturi ale sectorului sudic al A0 (51,19 km) sunt următoarele:
Lotul 1 (Glina – Vidra): 82,93%
Lotul 2 (Vidra – Bragadiru): 99,30%

Lotul 3 (Bragadiru – Joița): 56,60%”, a transmis CNAIR.

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *