Primul tren nou de metrou de la Alstom, rama ,,Giurgiu” este în drum spre București și va fi livrat în cursul lunii, a anunțat directorul general Metrorex, Mariana Miclăuș. Contractul de aprox. 500 de milioane lei semnat cu Alstom la sfârșitul anului 2020 este foarte întârziat față de termenele inițiale de livrare, iar penalizările pe care le poate aplica Metrorex sunt de aproape 100 de milioane lei. Totodată, șefa Metrorex a precizat că noua estimare pentru începerea lucrărilor la galeriile Magistralei M 6 1 Mai-Băneasa (stația Tokyo) este pentru sfârșit de august, început de septembrie.
Primul tren dintre cele 13 care vor fi livrate Metrorex pentru Magistrala V Drumul Taberei va efectua un rodaj (teste) de 10 000 de kilometri, iar următoarele 12 rame câte 2000 de km.
,,În cursul lunii aprilie va sosi primul tren nou de metrou, acesta este în drum spre București. Până la finalul anului vor mai sosi cel puțin încă 10 trenuri. Dar trenul va fi pus în funcțiune după parcurgerea testelor de anduranță pentru condiții maxime de siguranță” -Mariana Miclăuș.
Primul tren nou de metrou din cele 13 rame cumpărate în 2020 pentru Magistrala M5 Drumul Taberei a plecat de la fabrica din Brazilia spre București, a transmis marți, 27 februarie 2024, producătorul Alstom. Din Brazilia până la Portul Hamburg (Germania) transportul este asigurat pe vapor (în 2023 Alstom lua în calcul transport aerian cargo), iar de la Hamburg la București pe trailer.
În toamna anului trecut, președintele Consiliului de Administrație Metrorex, Mihai Barbu, a precizat că, potrivit contractului de 103 milioane de euro, livrarea celor 13 rame din Brazilia ar fi trebuit să înceapă încă din iunie 2022, iar penalizările sunt de 18 milioane de euro. Mai mult, Barbu spune că la fabrica din Brazilia, echipa Metrorex ar fi identificat „foarte multe nereguli” pe linia de producție. Pe măsura livrării ramelor noi de la Alstom, trenurile CAF de pe M5 vor fi relocate pe Magistralele 1 și 3.
Pentru M 6 Gara de Nord-Otopeni, Autorizația de construire a fost emisă în decembrie 2023 cu data de începere a lucrărilor la structură și galerii din data de 15 decembrie și termen de execuție de 39 de luni.
Pentru prima secțiune (constructor Makyol -Alsim Alarko) lucrările vor fi decontate din bani PNRR transferați de la Magistrala M 4 Filaret, iar pentru secțiunea II Băneasa-Tokyo (Otopeni) din împrumutul JICA. Însă Ministerul Transporturilor mai trebuie să pună aprox. 1,5 miliarde lei pentru contractul de arhitectură, instalații, șină și finisaje, contract a cărui relansare întârzie. Pe 2 octombrie 2023 a început etapa de proiectare pentru secțiunea Băneasa – Otopeni a Magistralei de metrou M6 Gara de Nord – Aeroport.
„Magistrala de Metrou M6 Gara de Nord – Aeroport Otopeni va fi inaugurată în 2027”, a promis, în mai 2023, Mariana Miclăuș, directorul general Metrorex, cu ocazia semnării contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii II Băneasa – Otopeni (lucrări la structură stații și tuneluri).