Şeful Renault vrea să ofere un răspuns european la Tesla

Renault ampere electric Foto: Renault

După ce a pus capăt unor pierderi record şi unui parteneriat toxic, directorul general de la Renault SA, Luca de Meo se pregăteşte de cea mai mare provocare a sa prin transformarea grupului francez într-un producător de automobile electrice, transmite Bloomberg, conform Reuters.

Săptămâna aceasta investitorii vor avea ocazia să afle mai multe informaţii despre programata ofertă publică iniţială a diviziei de automobile electrice a Renault, operaţiune care are drept obiectiv o evaluare ambiţioasă cuprinsă între opt şi zece miliarde de euro. La reuniunea cu investitorii din 15 noiembrie, Luca de Meo va dezvălui cum anume intenţionează să răspundă la condiţiile dificile de pe piaţă pentru un IPO şi să recupereze decalajul în cursa pentru un răspuns european la Tesla Inc. şi concurenţa venită de la constructor chinez.

“Lucrăm din greu pentru IPO dar eu nu sunt un kamikaze. Nu intenţionez să o scot pe piaţă la un preţ redus”, a spus Luca de Meo într-un interviu pentru Bloomberg.

Renault, care tot săptămâna aceasta va prezenta şi al doilea automobil electric accesibil din gama sa, intenţionează să listeze divizia Ampere în luna aprilie sau mai anul viitor, însă acest plan este îngreunat de războiul preţurilor demarat de Tesla şi de listările publice iniţiale cu rezultate modeste ale designerului de cipuri Arm Holdings Plc şi producătorului de sandale Birkenstock. Însă opţiunile de care dispune un constructor auto generalist concentrat pe piaţa europeană pentru a face tranziţia costisitoare la producţia de automobile electrice sunt limitate.

“Luca are o foaie de drum, a dat Renault o direcţie iar calitatea automobilelor Renault este uimitoare în prezent. Un IPO ar putea să nu fie o idee excelentă în momentul actual, având în vedere condiţiile de pe piaţă, dar în cele din urmă cred că Luca va avea succes”, spune Pierre-Olivier Essig, analist la AIR Capital în Geneva.

Până acum ofensiva Renault pe segmentul electric întâmpină dificultăţi. Vânzările de Megane E-Tech, cu care şefii Renault sperau că vor rivaliza cu Model 3 Tesla, au fost unele modeste cu doar 35.000 de unităţi vândute în primele nouă luni, cu mult sub obiectivul intern de peste 100.000 de exemplare în acest an, iar listarea iniţială a diviziei Ampere a fost deja amânată odată.

Un IPO ar permite Ampere să meargă mai rapid cu planul său ambiţios de dezvoltare într-un moment în care viteza inovaţiei contează. Pe lângă Megane E-Tech, până în 2030 vor fi lansate alte cinci automobile electrice marca Renault, inclusiv Scenic şi noul Renault 5.

“Grupul are nevoie disperată de noi produse pentru a concura mai bine cu VW Group, care oferă 15 modele chiar astăzi, şi Stellantis, care oferă 23 de modele, inclusiv utilitare”, spune Felipe Munoz, analist la Jato Dynamics.

Luca de Meo vrea să atragă noi investitori în vânzarea de acţiuni şi ar putea accepta o evaluare mai mică de aproximativ opt miliarde de euro, potrivit unor surse din apropierea acestui dosar care au dorit să îşi păstreze anonimatul.

“Ampere este un proiect pe termen lung şi IPO-ul este doar o piesă din puzzle”, a spus Luca de Meo pentru Bloomberg.

“Este o abordare simplistă să spui că IPO-ul de la Ampere nu va funcţiona pentru că nu au fost vândute suficiente Megane E-Tech. Acesta nu a fost destinat niciodată să fie un autombil cu volume mari şi în ultimii ani am vândut mii de exemplare din Dacia Spring şi Zoe”, a mai spus de Meo.

Un element central în strategia Renault de promovare a IPO-ului vor fi capacităţile sale în domeniul software, care potrivit grupului s-au îmbunătăţit semnificativ după ce a reuşit să recruteze peste 400 de ingineri de la Intel Inc. în 2017. Graţie acestei echipe, Renault a putut să încheie parteneriate cu nume mari precum Qualcomm Inc. şi Google iar grupul francez a putut să evite o parte din problemele cu software-ul cu care s-au confruntat rivalii mai mari, potrivit lui de Meo.

Renault Group se află în avangarda unei mobilităţi care se reinventează. Având o expertiză unică în domeniul electrificării şi beneficiind de alianţa sa cu Nissan si Mitsubishi Motors, Renault Group se bazează pe complementaritatea celor patru mărci ale sale – Renault, Dacia, Alpine şi Mobilize, şi propune clienţilor săi soluţii de mobilitate durabile şi inovatoare. Prezent în peste 130 de ţări şi având peste 111.000 de salariaţi, Grupul a vândut 2,1 milioane de vehicule în 2022.

Foto: Renault

Comentarii

  1. Respectivul de Meo afișează un optimism care te face sa te gândești dacă nu cumva este consumator de substanțe halucinogene. Când vrei sa concurezi cu o mașină extrem de performanta și cu un preț destul de decent (Tesla) sau cu mașini bune și ieftine(anumite mărci fabricate în China sau Coreea) venind cu un produs având un preț piperat rău și fără un CV extraordinar în domeniul automobile electrice și hibride cum este motorizare eTech, șansele de reușită sunt minime și ai nevoie de o minune ca învierea lui Lazăr pentru reușită planului tău. Mai ales când tu ești la degetul mic și fata de competitori europeni din grupul WW, PSA sau chiar și Opel în ultima vreme!! Noaptea rațiuni la musiu de Meo!

    • Nici măcar VW și Stelantis nu o duc bine. Lucrează pe pierdere de cand Au început producția de de EV-uri și nici acum nu sunt rentabili. Va fi un masacru al intregii industrii auto europene

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *