Șeful Stellantis dezminte speculațiile cu privire la o posibilă fuziune cu rivalul Renault

stellantis Sursa foto: Stellantis

Preşedintele constructorului auto franco-italian Stellantis, John Elkann, a dezminţit luni speculaţiile din presă referitoare la o posibilă fuziune cu rivalul Renault, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.

“Nu există niciun plan în analiză referitor la o fuziune cu alţi constructori”, a informat Elkann într-un comunicat, adăugând că grupul este concentrat pe punerea în aplicare a planului său de afaceri pe termen lung. Pe lângă funcţia de preşedinte al Stellantis, John Elkann conduce şi Exor, holdingul familiei Agnelli, care este cel mai mare acţionar la Stellantis.

Duminică, publicaţia italiană Il Messaggero a informat că guvernul francez, care este cel mai mare acţionar la Renault şi de asemenea are o participaţie la Stellantis, analizează o serie de planuri pentru o fuziune a celor două grupuri.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Luni dimineaţă, aceste informaţii au dus la o creştere de peste 4% a cotaţiei titlurilor Renault, traderii fiind de părere că acest avans se datorează speculaţiilor din presă cu privire l o potenţială fuziune. Însă comentariile lui John Elkann au limitat creşterile înregistrate de acţiunile Renault la 1%.

Grupul auto francez Renault, proprietarul Dacia, are o valoare de piaţă mult mai mică decât Stellantis, grup apărut în 2021 ca urmare a fuziunii între grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi care regrupează sub aceiaşi umbrelă mărci precum Fiat, Peugeot şi Jeep.

Potrivit analiştilor o eventuală fuziune între Renault şi Stellantis s-ar lovi de obstacole din partea autorităţilor de reglementare din domeniul concurenţei precum şi de probleme sociale, ca urmare a duplicării facilităţilor de producţie în Franţa.

În plus, în ultimele luni au existat dispute între guvernul de la Roma şi grupul Stellantis, cu privire la producţia realizată în Italia de proprietarul mărcii Fiat. Premierul italian Giorgia Meloni a declarat săptămâna trecută că grupul Stellantis, care pe lângă Italia are operaţiuni semnificative şi în Franţa şi SUA, a acţionat uneori împotriva intereselor naţionale italiene. De asemenea, ministrul italian al Industriei, Adolfo Urso a vorbit săptămâna trecută de posibilitatea ca guvernul italian să preia o participaţie la Stellantis, în ideea de a ajuta la contrabalansarea influenţei franceze.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: