Studiu: Profitabilitatea constructorilor auto este în scădere

ford, masini, fabrica, auto

Cei mai mari producători auto din lume au suferit recent o scădere a profitabilității, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanță EY, citat de agenția de presă dpa.

În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit analizei, vânzările au crescut cu aproximativ 19% în primul trimestru al anului, dar profitul înainte de dobânzi și taxe (Ebit) a rămas în urmă cu o creștere de 6,1%.

Profitabilitatea – măsurată prin marja Ebit, care exprimă profitul operațional în raport cu vânzările – a scăzut de la nouă la opt la sută. Noul lider în materie de marje dintre cei 16 producători auto analizați a fost Mercedes-Benz, cu o marjă Ebit de 14,7 la sută. Acesta a fost urmat de BMW (14,6 la sută) și Kia (12,1 la sută). Fostul lider, producătorul de automobile electrice Tesla, a aterizat pe locul al patrulea, cu 11,4 la sută.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

“Pentru prima dată de la începutul anului 2021, observăm derapaje clare ale profiturilor, care au încetat de mult timp să mai crească la fel de repede ca vânzările”, a declarat Constantin Gall, șeful diviziei de mobilitate din Europa de Vest a EY. Piața se normalizează, a adăugat el.

“În curând, o mașină nouă nu va mai fi un bun rarisim ca anul trecut”, a spus Gall. Ca urmare, a spus el, va deveni din ce în ce mai dificil pentru producătorii auto să impună prețuri ridicate ale vehiculelor pe piață și să nu mai ofer reduceri. “Vremea marjelor de vis va lua sfârșit în curând pentru unele companii”.

În plus, majoritatea producătorilor obțin în prezent profituri semnificativ mai mari pe vehiculele cu combustie internă decât pe cele electrice, a declarat Peter Fuß, consultant industrial la EY. Producătorii trebuie să reușească să facă mașinile electrice să producă mai mult randament, a spus el. “Nu există nici o cale de a evita o mai mare disciplină a costurilor, altfel există o amenințare permanentă a unei rentabilități semnificativ mai mici.”, a adăugat acesta.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: