Cei mai mari producători auto din lume au suferit recent o scădere a profitabilității, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanță EY, citat de agenția de presă dpa.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

În comparație cu aceeași perioadă a anului trecut, potrivit analizei, vânzările au crescut cu aproximativ 19% în primul trimestru al anului, dar profitul înainte de dobânzi și taxe (Ebit) a rămas în urmă cu o creștere de 6,1%.

Profitabilitatea – măsurată prin marja Ebit, care exprimă profitul operațional în raport cu vânzările – a scăzut de la nouă la opt la sută. Noul lider în materie de marje dintre cei 16 producători auto analizați a fost Mercedes-Benz, cu o marjă Ebit de 14,7 la sută. Acesta a fost urmat de BMW (14,6 la sută) și Kia (12,1 la sută). Fostul lider, producătorul de automobile electrice Tesla, a aterizat pe locul al patrulea, cu 11,4 la sută.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

“Pentru prima dată de la începutul anului 2021, observăm derapaje clare ale profiturilor, care au încetat de mult timp să mai crească la fel de repede ca vânzările”, a declarat Constantin Gall, șeful diviziei de mobilitate din Europa de Vest a EY. Piața se normalizează, a adăugat el.

“În curând, o mașină nouă nu va mai fi un bun rarisim ca anul trecut”, a spus Gall. Ca urmare, a spus el, va deveni din ce în ce mai dificil pentru producătorii auto să impună prețuri ridicate ale vehiculelor pe piață și să nu mai ofer reduceri. “Vremea marjelor de vis va lua sfârșit în curând pentru unele companii”.

În plus, majoritatea producătorilor obțin în prezent profituri semnificativ mai mari pe vehiculele cu combustie internă decât pe cele electrice, a declarat Peter Fuß, consultant industrial la EY. Producătorii trebuie să reușească să facă mașinile electrice să producă mai mult randament, a spus el. “Nu există nici o cale de a evita o mai mare disciplină a costurilor, altfel există o amenințare permanentă a unei rentabilități semnificativ mai mici.”, a adăugat acesta.