Bateriile pentru vehicule electrice şi alte piese auto sunt cele mai recente produse supuse verificărilor în SUA, ca parte a efortului Washingtonului de a elimina legăturile SUA cu munca forţată, în lanţurile de aprovizionare din China, potrivit unui document văzut de Reuters, statistici şi surse, transmite agenția Reuters, citată de News.ro.
Până acum, aplicarea unei legi americane vechi de un an care interzice importul de bunuri fabricate în Xinjiang, China, s-a concentrat în principal pe panouri solare, roşii şi îmbrăcăminte din bumbac.
Dar acum, componentele care pot include baterii litiu-ion, anvelope şi materiile prime majore pentru automobile, aluminiu şi oţel, sunt din ce în ce mai mult supuse reţinerii la graniţă.
O inspecţie sporită a produselor destinate fabricilor de asamblare auto de către Serviciul Vamal şi Protecţiei Frontierelor din SUA (CBP) ar putea semnala vremuri dificile pentru producătorii de automobile care vor avea nevoie de dovezi solide că lanţurile lor de aprovizionare nu au legături cu o regiune în care SUA consideră că autorităţile chineze au stabilit tabere de muncă forţată pentru uiguri şi alte grupuri minoritare musulmane.
Beijingul neagă orice abuz.
Aplicarea Legii de prevenire a muncii forţate a uigurilor (UFLPA) de peste 1 an a încetinit deja dezvoltarea proiectelor de energie solară, deoarece panourile reţinute stau în depozitele din SUA.
Instalările de echipamente de energie solară pentru companiile de utilităţi au scăzut cu 31% anul trecut din cauza livrărilor limitate de panouri, potrivit grupului comercial al Asociaţiei Industrielor Energiei Solare din SUA, care a declarat că condiţiile s-au îmbunătăţit oarecum în acest an.
Atât energia solară, cât şi vehiculele electrice alimentate cu baterii sunt industrii critice în efortul administraţiei Biden de a îndepărta SUA de dependenţa de combustibilii fosili şi de a combate schimbările climatice.