Producătorul chinez de automobile electrice Nio susține că bateria de ultimă generație capabilă să alimenteze un vehicul pentru mai mult de 1.000 km cu o singură încărcare va intra în producția de masă în aprilie 2024, oferind o autonomie mai mare decât orice altă mașină electrică sau alimentată cu combustibil aflată în prezent pe piață, scrie cotidianul britanic The Independent.
Directorul executiv al Nio, William Li, a condus vehiculul ET7 complet electric pe o distanță de 1.044 km în timpul unei transmisiuni live de 14 ore, în care mașina a călătorit duminică din provincia Zhejiang în provincia Fujian cu o viteză medie de 84 km/h. Un test separat al bateriei revoluționare ar fi parcurs 1.145 km, însă acesta nu a fost difuzat.
„Bateria de 150 kWh cu autonomie ultra-lungă este în prezent bateria cu cea mai mare densitate de energie în producția de masă din lume și are performanțe excelente în materie de siguranță. Mai important, toate modelele aflate la vânzare pot fi actualizate în mod flexibil la baterii de 150 kWh prin intermediul sistemului de schimb de baterii Nio”, transmite directorul executiv al Nio.
Clienții au posibilitatea de a cumpăra un vehicul fără baterie și de a plăti apoi un abonament lunar pentru a utiliza bateriile din rețeaua Nio.
Președintele Nio, Qin Lihong, a declarat că achiziționarea directă a noii baterii ar costa 33.000 de lire sterline – aproximativ echivalentul prețului unui Tesla Model 3 – motiv pentru care compania susține utilizarea unui sistem de închiriere pentru clienții săi, precum și pentru industria vehiculelor electrice în ansamblu.
Compania a dezvăluit în noiembrie că a oferit peste 32 de milioane de schimburi de baterii pentru utilizatori prin intermediul rețelei sale de peste 2.000 de stații Power Swap din întreaga lume.