„Time blindness”. O nouă tendință în rândul angajaților tineri din SUA: Calcularea greșită a timpului, o problemă la locul de muncă pentru generația Z?

tanar, tineri, angajati, mileniali Sursa foto: Annie Spratt / Unsplash

Există o nouă tendință care apare în rândul forței de muncă americane, în special în rândul angajaților din Generația Z, și este cunoscută sub numele de “time blindness” – o pierdere a noțiunii timpului, relatează Fox News.

Persoanele care suferă de “time blindness” calculează greșit cât timp va dura o sarcină, a declarat Amy Morin, psihoterapeut în Marathon, Florida, și autoarea cărții “13 Things Mentally Strong People Don’t Do” (13 lucruri pe care oamenii puternici din punct de vedere mental nu le fac).

“Ei subestimează cât timp va dura ceva și supraestimează cât de repede pot îndeplini o sarcină”, a spus Morin.

Ea a adăugat: “Ei pot pierde complet noțiunea timpului atunci când fac o activitate și pot întârzia în mod cronic”.

De asemenea, aceste persoane, a spus Morin, pot pleca cu întârziere la evenimente sau călătorii și pot pierde zborurile.

Ei nu își dau seama cât timp ar trebui să pună deoparte pentru drum sau pentru drumul spre aeroport.

Sau, a spus ea, pot spune că așteaptă de o oră – când, de fapt, au așteptat pe cineva doar câteva minute.

Persoanele cu „time blindness” se luptă să prevadă cât timp va dura un eveniment viitor – și au, de asemenea, un simț distorsionat al timpului care a trecut, a spus Morin.

“Oamenii pot subestima cât timp au lucrat la un proiect sau cât timp au participat la o activitate.”

“Este posibil să aibă dificultăți în a-și da seama când au vorbit ultima dată cu cineva la telefon sau să aibă probleme în a-și aminti cât timp au lucrat pentru o companie, deoarece se luptă să evalueze timpul”, a spus ea.

Este o problemă reală, a subliniat Morin.

“Time blindness poate fi un simptom al unei probleme de sănătate mintală, cum ar fi ADHD”, a spus ea.

Ea a adăugat: “Nu este vorba doar de cineva care nu este atent – este un lucru real”.

Afecțiunea poate proveni din faptul că oamenii sunt hiper-concentrați pe o activitate în așa măsură încât îi face să piardă noțiunea timpului, a spus Morin.

“Oamenii pot subestima cât timp au lucrat la un proiect sau cât timp au participat la o activitate”, a declarat Morin pentru FOX Business.

“Creierul lor devine confuz cu privire la cât timp a trecut de fapt – și nu au nicio idee dacă au fost ocupați câteva minute sau câteva ore.”

Ce impact are ” time blindness” asupra companiilor?

Ca termen, “time blindness” a circulat recent în discuțiile despre locul de muncă, potrivit Christinei Morrison, manager al serviciilor de resurse umane, Insperity, care are sediul în Boston, Massachusetts.

“Conceptul de a nu putea ține evidența timpului sau de a avea abilități slabe de gestionare a timpului și a proiectelor nu este nou”, a subliniat ea – totuși, în prezent, “suntem din ce în ce mai conștienți de faptul că acest lucru poate fi o provocare pentru persoanele neuro-diverse”.

“Pe măsură ce poveștile personale despre «time blindness» se răspândesc pe rețelele de socializare, liderii de afaceri vor auzi cu siguranță mai multe despre acest lucru de la angajații lor”.

Este posibil ca unii din Generația Z – formată din persoane născute între 1996 și 2010 – să se fi lipit de eticheta de „time blindness”, dar Morrison a declarat pentru FOX Business că “există oameni de toate vârstele care pierd cu ușurință noțiunea timpului și se luptă cu termenele limită la locul de muncă”.

Ea a adăugat: “Pe măsură ce poveștile personale despre time blindness se răspândesc pe rețelele de socializare, liderii de afaceri vor auzi cu siguranță mai multe despre acest lucru de la angajații lor”.

Comunicarea și transparența sunt esențiale

Angajatorii trebuie să facă adaptări rezonabile care să le permită angajaților calificați să își facă treaba, a spus Morrison.

“Este important să vă consultați cu [departamentele] de resurse umane și juridic pentru a vă asigura că respectați legile statale și federale și că sunteți în conformitate în ceea ce privește dizabilitățile, ceea ce include persoanele neuro-diverse”, a spus ea.

“Cu toate acestea, este la latitudinea angajatului să dezvăluie un handicap”, a adăugat ea.

“Managerii ar trebui să indice politicile companiei în ceea ce privește întârzierea; cu toate acestea, dacă angajatul împărtășește că este neuro-divers, ar trebui să se facă adaptări rezonabile.”

“Odată ce angajatorii sunt conștienți de existența unei dizabilități, ei sunt obligați să se adapteze la aceste dizabilități.”

Comunicarea deschisă și transparența sunt primii pași importanți atunci când cineva pretinde că suferă de „time blindness”, a declarat Morrison.

“Managerii ar trebui să indice politicile companiei în ceea ce privește întârzierea; cu toate acestea, dacă angajatul împărtășește că este neuro-divers, ar trebui să se facă adaptări rezonabile”, a declarat Morrison pentru FOX Business.

“Lucrul cu angajații atunci când apare o problemă cu o comunicare clară și concisă este imperativ, împreună cu empatia, pentru succesul individului, al echipei și al organizației”.

“Amenajările rezonabile pentru persoanele neuro-diverse care pot avea, de asemenea, probleme cu «time blindness» ar putea fi un program flexibil, coaching la locul de muncă, mentorat și instrumente de gestionare a timpului”.

De asemenea, a spus ea, managerii trebuie să știe cum să se ocupe de o mare varietate de probleme ale angajaților.

Așadar, angajatorii trebuie să îi instruiască cu privire la modul în care să abordeze situația și să colaboreze cu departamentul de resurse umane pentru a face adaptările adecvate pentru echipele diverse.

“Dacă întârzie la o ședință, ar putea învăța să plece la ședință cu 10 minute mai devreme”.

Deși ar putea exista o nouă etichetă pentru o problemă veche, Morrison a explicat că „time blindness” este ceva care afectează oamenii în general, nu o generație.

“Lucrul cu angajații atunci când apare o problemă cu o comunicare clară și concisă este imperativ, alături de empatie, pentru succesul individului, al echipei și al organizației”, a adăugat ea.

Ce pot face lucrătorii pentru a minimiza efectele „time blindness”?

Psihoterapeutul Morin a declarat că lucrătorii pot beneficia de discuții cu un supraveghetor despre cum să gestioneze sarcini specifice.

Lucrătorii cu „time blindness ar putea găsi util să își programeze ziua în avans și apoi să urmărească modul în care își petrec timpul, astfel încât să se poată menține în sarcină și la timp”, a declarat un expert.

“Dacă lucrează la un proiect de anvergură, ar putea beneficia de pe urma verificării cu cineva în anumite intervale de timp și de existența unor obiective și termene limită pe termen scurt. Acest lucru îi poate ajuta să rămână la țintă pe parcurs”, a spus ea.

Sursa foto: Annie Spratt / Unsplash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *