Creșterea vânzărilor de mașini hibride a ajutat Toyota să depășească estimările în al treilea trimestru, în timp ce cel mai mare producător auto din lume a majorat previziunile de profit pentru întregul an și a oferit o nouă justificare a pariului său pe această tehnologie, scrie Financial Times
Compania japoneză și-a majorat prognoza de profit operațional pentru anul până în martie la 4,9 miliarde de yeni (34 miliarde de dolari) de la 4,5 miliarde de yeni și a declarat că profitul în al treilea trimestru fiscal a ajuns la 1,7 miliarde de yeni, o creștere de la 957 miliarde de yeni cu un an în urmă. Rezultatele au depășit așteptările analiștilor, potrivit datelor LSEG, și au făcut ca acțiunile sale să crească cu 4,8% până la închiderea ședinței de la Tokyo.
Constructorul auto a declarat că această creștere s-a datorat în principal “eforturilor de marketing, deoarece volumul vânzărilor a crescut în toate regiunile”, în special pentru vehiculele cu marje mai mari și pentru cele electrice hibride, în timp ce yenul slab a oferit un beneficiu suplimentar.
“În toate regiunile, ponderea vânzărilor de vehicule hibride a crescut, astfel încât, ca soluție realistă, hibridele sunt în continuare favorizate de clienții noștri”, a declarat jurnaliștilor directorul financiar al Toyota, Yoichi Miyazaki.
“Anul trecut, vehiculele hibride s-au vândut între 3,4 și 3,5 milioane de unități. În 2022, cred că s-a situat la 2,6 milioane sau cam așa ceva. Așadar, în decursul anului, a existat o creștere cu puțin mai puțin de 1 milion a cererii de vehicule hibride la nivel global. Și cred că este posibil ca cererea să ajungă la 5 milioane de unități până în jurul anului 2025”, a spus el.
În al treilea trimestru, vânzările de hibride au crescut cu 47% de la an la an, până la 951.000, în timp ce vânzările totale de vehicule au crescut cu 10%.
Vânzările dinamice de vehicule electrice hibride contracarează îngrijorările unor analiști care consideră că Toyota nu se îndreaptă suficient de repede către vehiculele pur electrice cu baterii (BEV). Compania intenționează să vândă 3,5 milioane de vehicule EV în fiecare an începând cu 2030, dar a vândut doar 104.000 de BEV-uri în anul calendaristic 2023.
“Mulți producători, cum ar fi GM, fac același tip de pariu pe hibrizi acum, pe măsură ce creșterea BEV-urilor scade și obiectivele CO₂ ale autorităților de reglementare rămân în vigoare”, a declarat Thomas Besson, șeful departamentului de cercetare în domeniul auto de la Kepler Cheuvreux.
Grupul Toyota – care și-a păstrat anul trecut coroana de cel mai mare producător de automobile din lume, vânzând un număr record de 11,2 milioane de autoturisme, dacă includem și filialele sale – s-a angajat de mult timp să adopte “o abordare cu mai multe căi” care se bazează pe o mare varietate de automobile vândute în peste 170 de țări, unde BEV-urile vor rămâne inaccesibile în anii următori.
Luna trecută, președintele său Akio Toyoda a declarat că, în opinia sa, penetrarea BEV-urilor se ridică la 30%, iar nivelul de adoptare este “ceva ce vor decide clienții și piața, nu reglementările sau puterea politică”. Restul de 70% din vehicule vor fi hibride, alimentate cu hidrogen sau vor avea motoare tradiționale pe benzină, a adăugat el.
Toyota se luptă în prezent cu o serie de scandaluri legate de date la unele dintre cele mai apropiate filiale ale sale, inclusiv Daihatsu, ceea ce a determinat-o să reducă ușor estimările de vânzări pentru Japonia.
Toyoda a declarat săptămâna trecută că va “acționa” personal și va participa la întâlnirile anuale ale afiliaților din această vară, unde îi va judeca pe aceștia în funcție de măsurile pe care le-au luat. De asemenea, grupul va examina ritmul noilor proiecte și al dezvoltării în lumina scandalurilor, unele dintre acestea fiind cauzate de presiunea prea mare pusă pe afiliați.