Se așteaptă ca Toyota Motor să obțină un mare impuls de la cererea de mașini hibride atunci când va raporta miercuri rezultatele anuale, ilustrând modul în care cel mai bine vândut producător de automobile din lume este pregătit să beneficieze pe măsură ce se calmează agitația în jurul vehiculelor electrice cu baterii, scrie Reuters.
Dar rezultatele record prognozate, care vor fi ajutate parțial de un impuls din cauza monedei yenului slab, dezmint provocările considerabile cu care se confruntă pe piețele critice. În China, este producătorul nipon presat de un război feroce al prețurilor, iar în SUA, de consecințele consumatorilor care se confruntă cu costuri mai mari ale împrumuturilor.
La nivel global, a resimțit presiunea concurenței tot mai mari din partea rivalilor chinezi care își extind rapid producția de vehicule cu preț redus. Între timp, un scandal legat de testele de siguranță la unitatea sa de automobile compacte Daihatsu a afectat vânzările din Japonia și reputația grupului Toyota în materie de calitate și siguranță.
În februarie, producătorul auto japonez și-a majorat prognoza privind profitul operațional pentru anul financiar încheiat la 31 martie la 4.900 de miliarde de yeni (31,87 miliarde de dolari), un rezultat care ar marca un profit record și o creștere de 80% față de anul precedent.
Pentru al patrulea trimestru, se așteaptă să obțină un profit operațional de 747 miliarde de yeni, potrivit mediei a nouă analiști chestionați de LSEG.
Pe măsură ce cererea globală pentru vehiculele electrice cu baterii a încetinit, Toyota a încasat profit vânzând mai multe mașini hibride, care vin cu marje relativ mai mari decât mașinile pe benzină obișnuite.
Toyota a fost pionierul hibrizilor în urmă cu mai bine de un sfert de secol, cu Prius. Aceștia au reprezentat mai mult de o treime din cele 10,3 milioane de mașini pe care le-a vândut în anul financiar care tocmai s-a încheiat, inclusiv marca de lux Lexus.
Deși este puternică în ceea ce privește hibrizii, Toyota rămâne în urmă când vine vorba de vehiculele electrice, în urma unor rivali precum Tesla și a producătorilor auto europeni și chinezi.
Mașinile cu baterii au reprezentat doar 1% din vânzările globale în anul care tocmai s-a încheiat, adică aproximativ 116.500 de vehicule, cu mult sub ținta anunțată anterior de 202.000 de vehicule.
Acțiunile Toyota au crescut cu 96% în ultimul an, inclusiv dividendele. În dolari, acestea au crescut cu 71%, față de o creștere de 7,5% a Tesla în aceeași perioadă.