Turiștii din Franța vor cheltui 67 de miliarde de euro în 2023, o sumă record pentru industrie

Paris Franta Turnul Eiffel Sursa foto: pixabay.com

Turiștii din Franța vor cheltui o sumă record în țară în acest an, cel mai recent semn că turismul internațional este în plină expansiune, în ciuda creșterii costului vieții la nivel mondial, scrie Financial Times.

Ministerul francez al Turismului a estimat că turiștii străini vor cheltui între 64 și 67 de miliarde de euro în 2023, după un sezon estival puternic, un impuls foarte necesar pentru o industrie care a fost puternic afectată de pandemie.

Numărul de sosiri internaționale nu a depășit încă cele 90 de milioane atinse în 2019, înainte ca restricțiile Covid-19 să perturbe călătoriile. Chiar și așa, cheltuielile prognozate ar fi cele mai mari înregistrate vreodată – depășind cele 58 de miliarde de euro atinse anul trecut, când veniturile își reveniseră deja peste nivelurile de dinaintea pandemiei.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Ministrul Turismului, Olivia Grégoire, a spus că vârful de sezon în Franța, cea mai vizitată țară din lume, a fost “foarte bun”.

Turismul este o afacere importantă în Franța, unde industria a angajat peste 2 milioane de persoane și a generat anul trecut 8 % din produsul intern brut.

Cheltuielile efectuate de vizitatorii străini au adus beneficii întreprinderilor din întreaga țară. În Paris, gradul de ocupare a hotelurilor a ajuns la 91% în iunie, potrivit biroului național de statistică Insee – o creștere de 3 puncte procentuale față de anul precedent.

Grupul hotelier francez Accor, care operează la nivel internațional, dar care își obține o proporție substanțială a veniturilor pe plan intern, a prognozat între timp o creștere a profiturilor anuale de aproximativ 40%.

Revenirea este binevenită pentru industrie, care încearcă să se refacă după pandemie: cifrele Insee arată că veniturile din turismul internațional s-au înjumătățit în 2020.

Cât timp poate persista redresarea este o întrebare deschisă, mai ales că presiunile inflaționiste comprimă bugetele turiștilor.

Cu toate acestea, rezervările pentru sfârșitul sezonului în septembrie și octombrie ar trebui să stimuleze și mai mult industria, a declarat Grégoire.

Evenimentele sportive viitoare, inclusiv Cupa Mondială de Rugby din sepetmebrie și Jocurile Olimpice de la Paris din 2024, sunt așteptate să dea un alt impuls.

Prețurile de cazare pentru regiunea Île-de-France din jurul Parisului vor crește cu 85% în timpul Jocurilor Olimpice, deoarece se așteaptă ca 11 milioane de turiști să vină în oraș, potrivit unui studiu realizat de Deloitte la comanda platformei de închirieri Airbnb.

Se așteaptă ca proprietarii de imobile să câștige în total 257 de milioane de euro din închirieri în timpul jocurilor.

Numărul de vizitatori din SUA a crescut cu peste o cincime în această vară față de anul precedent, în timp ce numărul celor din Asia a crescut cu 119%, inclusiv creșteri substanțiale din India, Coreea și Japonia.

Grégoire a declarat că numărul de vizitatori din China, unde restricțiile de tip “zero Covid” au redus zborurile la sfârșitul anului trecut, a fost “încă în urmă”, dar și-a revenit de la începutul verii.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: