Uber a raportat marți primul profit operațional după ce a acumulat pierderi de 31,5 miliarde de dolari din 2014

UberApp Foto: Hertz

Uber a raportat marți primul său profit operațional după ce aceasta a acumulat pierderi operaționale în valoare totală de 31,5 miliarde de dolari din 2014, primul an pentru care a dezvăluit detalii despre finanțele sale, scrie Financial Times.

Anterior, compania trecuse prin una dintre cele mai ambițioase expansiuni globale întreprinse de un start-up din domeniul tehnologiei, în timp ce a apelat la munți de capital ieftin pentru a subvenționa cursele și a acapara cote de piață.

Uber a raportat profituri după impozitare în mai multe trimestre anterioare, însă numai datorită câștigurilor obținute din cedări sau reevaluări ale investițiilor sale în acțiuni.

În schimb, pentru al doilea trimestru al acestui an, a raportat un profit înainte de impozitare de 326 de milioane de dolari din operațiunile sale, o schimbare față de pierderea operațională de 713 milioane de dolari suferită cu un an înainte.

Uber a emis, de asemenea, o prognoză mai puternică decât se aștepta pentru trimestrul actual. Aceasta a prezis că profitul înainte de dobânzi, taxe, depreciere și amortizare va ajunge la 975 de milioane de dolari până la 1,025 miliarde de dolari, față de o estimare a Wall Street de 915 milioane de dolari. Prognoza sa privind rezervările, de 34 miliarde de dolari până la 35 miliarde de dolari, a fost mai mare decât cea de 33,9 miliarde de dolari preconizată de analiști.

Directorul executiv Dara Khosrowshahi a declarat că trecerea companiei la profitabilitate, precum și fluxul de numerar liber trimestrial de peste 1 miliard de dolari, au reflectat „execuția disciplinată, audiența record și angajamentul puternic”.

El a adăugat că „rigurozitatea în ceea ce privește costurile” a făcut ca grupul cu sediul în San Francisco să fie „bine poziționat pentru a susține o puternică generare de profituri suplimentare”.

Rezultatele arată modul în care Uber s-a dovedit a fi mai rezistent la inflația ridicată și la incertitudinea economică în comparație cu rivalii săi.

Lyft, care își va prezenta luna viitoare rezultatele pentru al doilea trimestru, a declarat la începutul acestui an că va reduce tarifele, după ce a pierdut constant cotă de piață în favoarea Uber de la debutul pandemiei de coronavirus.

Uber a declarat marți că veniturile sale din al doilea trimestru au crescut cu 14%, la 9,23 miliarde de dolari, puțin mai puțin decât se aștepta Wall Street, deși compania a menținut creșterea costurilor totale la doar 1%.

Împreună cu câștigurile nerealizate din investiții, Uber a raportat un profit de 394 milioane de dolari pentru trimestrul respectiv, sau 18 cenți pe acțiune, față de o pierdere de 2,6 miliarde de dolari în anul precedent. 

Foto: Hertz

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *