Germania a condus o cruciadă de luni de zile pentru a extinde utilizarea motoarelor cu combustie internă în cadrul planurilor climatice ale Uniunii Europene prin utilizarea așa-numitelor e-carburanți. În prezent, blocul comunitar este pe cale să instituie norme care să decidă cum va funcționa acest lucru în practică, scrie Bloomberg.
Noile reglementări ale Comisiei Europene vor garanta că mașinile care funcționează cu e-combustibili – produse folosind CO2 captat și electricitate regenerabilă – nu emit noi gaze cu efect de seră în atmosferă, potrivit unui proiect consultat de Bloomberg. Constructorii auto vor trebui să se asigure că vehiculele pot distinge e-combustibilii de combustibilul convențional pentru a opri trișatul.
Proiectul de norme vine în contextul în care Germania, unde se află Volkswagen AG, Mercedes-Benz Group și alți mari producători auto, a făcut presiuni pentru a se asigura că noile mașini cu motoare cu combustie pot circula pe șosele după 2035, data-limită stabilită de UE pentru ca vehiculele să fie lipsite de emisii pentru ca continentul să devină neutru din punct de vedere climatic până în 2050. Utilizarea unui astfel de combustibil – care va fi costisitor – va fi probabil limitată la vehiculele de înaltă performanță.
Germania nu a reușit să obțină includerea e-combustibililor în cadrul acordului de luni dintre membrii UE privind o poziție comună referitoare la normele privind emisiile non-CO2, cunoscute sub numele de Euro 7. Țările au diluat propunerile Comisiei privind limitele emisiilor pe țeava de eșapament, iar forma finală a normelor va face încă obiectul negocierilor cu Parlamentul.
„Suntem în negocieri intense”, a declarat Sven Giegold, secretar de stat în cadrul Ministerului federal german pentru afaceri economice și acțiune climatică, în marja reuniunii miniștrilor industriei de la Bruxelles. „Avem nevoie de certitudine juridică”.
Utilizarea biocombustibililor convenționali, care sunt derivați din culturi, nu va fi permisă.
Proiectul vine pe fondul preocupărilor legate de regresul în ceea ce privește angajamentele privind clima și mediul în Europa, după ce Marea Britanie și-a amânat cu cinci ani, până în 2035, propria interdicție privind mașinile cu motoare cu combustie. De asemenea, UE s-a confruntat cu îngrijorări tot mai mari cu privire la ritmul tranziției sale, dar a reușit până acum să adopte toate elementele acordului său verde istoric.
Iată ce urmează să propună Comisia, conform proiectului:
Combustibilii neutri din punct de vedere al emisiilor de CO2 de origine nebiologică vor trebui să realizeze o reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră de cel puțin 100%.
Producătorii vor trebui să se asigure că toate vehiculele care utilizează astfel de carburanți sunt echipate cu un „monitor de alimentare” și cu un „sistem de inducere a alimentării”, astfel încât acestea să nu poată funcționa cu alte tipuri de carburanți: Producătorii vor trebui să se asigure că aceste sisteme sunt inviolabile pe toată durata de viață a vehiculului.
În cazul în care motorul este alimentat cu un combustibil care nu este neutru din punct de vedere al emisiilor de CO2, mașina nu va putea porni.
Automobilele vor fi supuse unor controale de conformitate pentru a testa funcționarea sistemului.