UMB merge cu Autostrada Moldovei până la Pașcani. A câștigat și cele trei loturi dintre Bacău și Pașcani – Surse Pro Infrastructura

UMB lot 3

UMB, cel mai puternic drumar din România, a câștigat contractele pentru cele trei loturi ale Autostrăzii Bacău – Pașcani, ultima secțiune a Autostrăzii Moldovei A7, potrivit surselor Pro Infrastructură. Astfel, constructorul băcăuan are șanse mari să lucreze pe toate șantierele de la Buzău până la Pașcani, ceea ce ar însemna garanția respectării bornei PNRR, august 2026, și chiar șanse de a devansa termenele. Evident, toate acestea depind de mulți factori, printre care contestațiile, răspunsurile comisiei de evaluare din CNAIR și viteza cu care statul își face treaba la exproprieri, avize și autorizații.

„Pe Focșani – Bacău a parafat ieri cele trei contracte (aproape 100 kilometri!) iar sursele noastre spun că va fi anunțat câștigător și pe restul de trei segmente rămase pe A7, adică pe Bacău – Pașcani”, a transmis vineri Asociația Pro Infrastructură despre UMB.

Pentru secțiunea Bacău – Pașcani (77 km), autostradă care include și nodul rutier de la intersecția cu Autostrada Unirii, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu a transmis joi, la Bacău, la semnarea contractelor Focșani – Bacău, că a trasat CNAIR sarcina de a desemna câștigătorul până la sfârșitul lunii, deci în cel mult două săptămâni. CNAIR a primit în septembrie 23 de oferte.

Pe secțiunea Bacău – Pașcani, la intersecția cu Autostrada Unirii A8, este proiectat un nod rutier de tip turbion, adică o intersecție cu bretele de viteză pentru toate direcțiile. Pe traseu vor fi construite peste 100 de poduri, pasaje și structuri casetate, 9 noduri rutiere și 50 de spații de servicii prevăzute cu stații de încărcare pentru mașini electrice.

Pentru Lotul 1 (Săucești – Trifești), care are o lungime de 30,3 km și o valoare de construcție estimată la 2,04 miliarde de lei (fără TVA), au depus oferte 7 constructori și asocieri din Romania, Turcia și Ucraina.

Pentru Lotul 2 (Trifești – Gherăești) – cu o lungime de 18,99 km și o valoare estimată de 1,60 miliarde de lei (fără TVA) – au depus oferte 8 constructori și asocieri din România, Turcia și Ucraina.

Pentru Lotul 3 (Mircești – Pașcani) – cu o lungime de 28.09 km și o valoare estimată de 2,21 miliarde de lei (fără TVA) – au depus oferte 8 constructori și Asocieri din România, Turcia și Ucraina. Construcția acestei autostrăzi este finanțată prin PNRR și are o valoare totală estimată la 5,85 miliarde de lei (fără TVA). Perioada de execuție prevăzută în contract este de 30 de luni.

⦁ Lotul 1 (30,3 km): Săuceşti (jud. Bacău) – Trifeşti (jud. Neamţ)

1. AUTOMAGISTRAL PIVDEN (Ucraina)
2. Asocierea DANLIN XXL SRL – INTERTRANSCOM IMPEX SRL (Romania)
3. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI VE TICARET A.S. (Turcia)
4. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
6. NUROL INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
7. Asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE SRL (Romania)

⦁ Lotul 2 (18,99 km): Trifeşti (jud. Neamţ) – Gherăeşti (jud. Neamţ)

1. Asocierea S.C. DANLIN XXL S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L. (Romania)
2. Asocierea S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (Romania)
3. NUROL INŞAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
4. IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
5. Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. (Turcia)
6. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
7. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
8. AUTOMAGISTRAL PIVDEN (Ucraina)

⦁ Lotul 3 (28.09 km): Mirceşti (jud. Iaşi) – Paşcani (jud. Iaşi)

1. Asocierea S.C. DANLIN XXL S.R.L. – S.C. INTERTRANSCOM IMPEX S.R.L. (Romania)
2. Asocierea S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. (Romania)
3. NUROL INSAAT VE TICARET ANONIMA SIRKETI (Turcia)
4. IC ICTAS INSAAT SANA YI E TICARET A.S. (Turcia)
5. KOLIN INSAAT TURIZM SANAYI ve Tic.A.S (Turcia)
6. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. (Turcia)
7. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIMA SIRKETI (Turcia)
8. AUTOMAGISTRAL PIVDEN (Ucraina).

Sursa CNAIR

Comentarii

  1. Mai bine anulati contractele de pe Ploiesti -Buzau si atribuiti prin incredintare directa catre UMB.
    Macar incepe A 7 de la cap la coada!
    Asa ca de la Ploiești la Buzau a inceput prost si o sa fie ca Marginea-Holdea!
    A inceput de 12 ani si se va termina in cativa!
    A ales CNAIR pana a cules!🙃

  2. Am pierdut mult timp cu toate contestațiile, exproprierile etc. Trebuie să susținem Companiile Românești necondiționat. Să nu uităm că Mircea cel Bătrân, Vlad Tepes, Ștefan cel Mare, Mihai Viteazu ne-au lăsat ȚARA ÎNT…REAGĂ și BOGATĂ. Dacă vom avea grijă noi Românii unii de alții și. de România noastră, nu vom mai sta la votul austriecilor, olandezilor iar lașii și trădătorii de neam și de țară nu vor mai avea loc între noi. Doamne ajută !🙏🇷🇴🙏

  3. Sunt total de acord cu ce au zis ceilalti cititori. Atribuirea directa catre UMB e de departe cea mai logica, eficienta si profitabila varianta. Sustine forta de munca 100% romanesca, face profit si plateste taxe pe el in Ro, este serioasa compania (a facut un E85 in jurul Bacaului rezistent) si va fi si rapida (stie unde are de dat spagile). Nu ramane decat sa ne dorim ca spagile sa fie cheltuite altundeva decat in Austria 😄

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *