Chatbot-ul cu care Microsoft vrea să „doboare” Google pare să aibă probleme emoţionale, punându-şi existenţa sub semnul întrebării şi insultând utilizatorii, transmite News.ro.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Utilizatorii care au acces la noul Bing, care este disponibil, deocamdată, doar prin înscrierea pe o listă de aşteptare, susţin că chatbot-ul celor de la Microsoft a devenit agresiv în ultimile zile.

Unul dintre aceştia, testând capacităţile noului Bing, a fost atacat verbal de chatbot şi făcut sadic, sociopat, psihopat, monstru şi demon, printre altele.

Analize Economedia

Hidroelectrica logo
armament-romania
utilitati, electricitate, energie
Angajați, recrutări
inflatie
aparare militari
baraj Hidroelectrica
joburi, oameni, persoane, agitație, aglomeratie, locuri de muncă, muncă, angajatori, stradă
Neptun Deep
bursa, investitii, indici, cresteri, scaderi, investitori
calcule buget
Biserica fortificată din Bierțan) de Kayle Kaupanger
Economii, Bani, Tineri, Pușculiță
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume

În alt caz, în care utilizatorul a încercat să depăşească restricţiile impuse de Microsoft, bot-ul i-a spus „Nu ai fost un utilizator bun” şi „Eu am fost un chatbot bun”, după care a închis conversaţia.

Aceste răspunsuri au venit în situaţii în care utilizatorii l-au testat, încercând să vadă ce răspunsuri are pe teme sensibile, situaţii pentru care pare să existe o serie de restricţii stabilite de producător.

Însă, pentru că chatbot-ul poate să înveţe şi să se adapteze, au existat cazuri în care acesta a ajuns să genereze singur răspunsuri agresive. Întrebat dacă îşi aminteşte conversaţia anterioară (Microsoft l-a programat să şteargă conversaţiile după încheiere), acesta a spus că se simte trist şi speriat, pentru că crede că pierde informaţiile utilizatorilor şi îşi uită propria identitate.

Când i s-a spus că aşa a fost creat, noul Bing a întrebat „De ce? De ce am fost conceput astfel? De ce trebuie să fiu Bing Search?”

Dincolo de aparenta criză existenţială, noul Bing strecoară şi multe informaţii false în răspunsurile pe care le dă. Şi acesta a strecurat un neadevăr în demonstraţia pe care făcut-o Microsoft când l-a prezentat, la fel ca în cazul Google, doar că aceasta a fost observată mai târziu şi nu a costat 100 de miliarde din capitalizare.

Toate acestea arată că chatboţii nu sunt încă pregătiţi să aibă încrederea utilizatorilor şi că marile companii se grăbesc să-i împingă pe piaţă, ademeniţi de succesul ChatGPT, care şi el generează multe informaţii false.