Grupul spaniol Inditex, proprietarul Zara, a înregistrat anul trecut în China un profit înainte de taxe mai mult decât dublu, chiar dacă şi-a redus prezenţa fizică, închizând o cincime din magazinele din statul asiatic, un semn că începe să culeagă roadele extinderii activităţii online, transmite agenția Reuters, citată de Agerpres.
Pe plan global, Inditex şi-a redus în ultimii ani numărul de magazine, căutând să-şi optimizeze spaţiul concentrându-se pe unităţile din zonele comerciale şi majorând vânzările online.
Dintre cele 123 de magazine închise în 2023 în toată lumea, 50 au fost în China. În 2019, Inditex avea 570 de unităţi în statul asiatic, cel mai mare număr, după Spania. La 31 ianuarie 2024, grupul spaniol avea 192.
“De câţiva ani, Inditex a adoptat o strategie digitală în China, ţinând cont de tendinţele structurale de pe piaţă şi de importanţa imensă a comerţului electronic”, a apreciat Richard Chamberlain, analist la RBC.
În China, profitul Inditex înainte de taxe s-a situat la 241 milioane de euro în anul fiscal încheiat la 31 ianuarie 2024. Per total, Inditex şi-a majorat anul trecut vânzările online cu 16%, la 9,1 miliarde de euro, reprezentând un sfert din totalul vânzărilor.
Pe plan global Inditex are 5.692 de magazine.
Rezultatele din China contrastează cu performanţa Inditex din Statele Unite, a doua mare piaţă a sa, unde profitul înainte de taxe a scăzut anul trecut cu 7%.
Pe lângă Zara, Inditex deţine şi lanţurile de magazine Massimo Dutti, Pull & Bear, Bershka, Stradivarius şi Oysho.