Sindicatul United Auto Workers (UAW) își intensifică lupta cu unii dintre cei mai mari producători de automobile din America, extinzând greva în zeci de centre de distribuție de piese din SUA, scrie BBC.
Șeful UAW, Shawn Fain, a declarat că noile greve vor afecta 38 de sit-uri deținute de General Motors și Stellantis, pe măsură ce disputa privind salariile și beneficiile continuă.
Mișcarea exclude Ford, despre care UAW a spus că face mai multe progrese în discuții.
UAW a declarat o grevă împotriva celor trei producători de automobile săptămâna trecută.
Fain a spus că speră că extinderea acțiunii va pune presiune asupra firmelor pentru a conveni noi contracte de muncă.
„Suntem concentrați pe mutarea companiilor la masa de negocieri”, a spus el. „Stellantis și GM, în special, vor avea nevoie de un efort serios”.
Acțiunea din această lună, care a început pe 15 septembrie cu aproximativ 12.700 de muncitori la trei unități, este prima din istoria sindicatului care vizează simultan toți cei trei producători de automobile – cunoscuți ca cei trei mari producători.
Greva amenință că va crește prețurile mașinilor și va duce la perturbări serioase pentru o industrie care reprezintă aproximativ 3% din economia SUA.
Fain a spus că clienții care caută piese pentru reparații s-ar putea confrunta cu întârzieri ca urmare a grevei extinse care va afecta instalațiile din 20 de state și va implica aproximativ 5.600 de persoane în plus.
Membrii UAW care se află în prezent în grevă vor rămâne, de asemenea, în grevă, a spus Fain.
„Vom fi peste tot, din California până în Massachusetts și vom continua să organizăm și vom continua să extindem greva, după cum este necesar”, a spus el.
UAW, care reprezintă peste 140.000 de lucrători la cele trei companii, a deschis discuții în această vară pentru o creștere cu 40% a salariilor membrilor săi pe parcursul celor patru ani de contract, încheierea unui sistem care permite angajaților mai noi să fie plătiți mai puțin, și creșteri automate ale salariilor legate de inflație, printre alte cereri.
Companiile auto au spus că solicitările sunt prea oneroase. Cele mai recente propuneri ale acestora includ creșteri salariale de aproximativ 20%.
Săptămâna trecută, președintele Joe Biden a spus că va trimite consilieri seniori pentru a încerca să ajute la medierea disputei.
Analiștii din industrie se pregătesc pentru o luptă prelungită, despre care unii spun că ar putea beneficia firmele de mașini rivale precum Tesla și Toyota, care nu au forță de muncă sindicalizată și se confruntă cu costuri mai mici cu forța de muncă.
Acțiunea vine într-un moment de tensiuni mai ample în muncă. Scriitorii și actorii de la Hollywood sunt în grevă încă din vară.