Amazon devine prima companie americană care contestă normele digitale ale UE

Amazon Sursa: G4Media.ro

Amazon a devenit prima companie americană care contestă legislația propusă de UE, menită să oblige marile companii de tehnologie să controleze conținutul online, argumentând că este vizată în mod nedrept de această lege, scrie Financial Times.

Marți, gigantul tehnologic cu sediul în Seattle a depus o petiție la tribunalul general din Luxemburg pentru a anula desemnarea sa ca „platformă online foarte mare” în temeiul Legii privind serviciile digitale, care impune obligații suplimentare pentru combaterea discursului instigator la ură și a dezinformării online.

Demersul Amazon va fi urmat îndeaproape de alte 18 companii, printre care Twitter și TikTok, despre care UE a afirmat că intră în domeniul de aplicare al legii.

Luna trecută, compania germană Zalando, cel mai mare retailer online din Europa, a devenit prima companie care a inițiat o acțiune în justiție pentru că a fost vizată de această legislație. Se aștepta de mult timp ca grupurile din Silicon Valley să conteste, de asemenea, normele.

DSA urmărește să vizeze intermediari precum Zalando, astfel încât autoritățile de reglementare să poată controla mai bine siguranța și autenticitatea produselor vândute online.

Amazon a declarat: „DSA a fost concepută pentru a aborda riscurile sistemice reprezentate de companiile foarte mari care au ca principal venit publicitatea și care distribuie discursuri și informații. Amazon nu se încadrează în această descriere de „platformă online foarte mare” în cadrul DSA și, prin urmare, nu ar trebui să fie desemnată ca atare.”

Compania americană a precizat că cea mai mare parte a veniturilor sale provine din activitatea de retail. Adăugarea sa pe lista de companii vizate de Comisia Europeană ar însemna că ar fi „în mod nedrept selectată și forțată să îndeplinească obligații administrative oneroase care nu sunt în beneficiul consumatorilor din UE”, a declarat aceasta.

Amazon va argumenta că magazinul său oferă utilizatorilor bunuri de vânzare și că nu răspândește conținut, cum ar fi dezinformarea, pe care normele DSA urmăresc să le abordeze.

Actul intră în vigoare la 25 august și face parte dintr-o reorganizare a normelor digitale ale blocului comunitar. Acesta stabilește noi standarde pentru controlul discursului instigator la ură, al dezinformării și al contrafacerilor online, standarde pe care trebuie să le respecte toate platformele digitale mari.

Sursa: G4Media.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *