ANALIZĂ Topul contractelor pe care Ministerul Transporturilor le derulează cu firme din Austria: PORR primește 350 de milioane de euro pentru Lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, Strabag peste 100 milioane euro pentru Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania

A 1 Sibiu Boița 30 nov

Ministerul Transporturilor prin Compania de Drumuri, CFR Infrastructură și Compania Aeroporturi București derulează contracte de peste o jumătate de miliard de euro cu cei doi mari constructori din Austria: PORR și STRABAG. Cele două companii care lucrează inclusiv cu angajați subcontractori români, nu doar că respectă termenele din contracte și execută lucrări de bună calitate, ci reușesc să le și termine înainte de termen, ultimul exemplu fiind Lotul 1 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, estimat a fi deschis peste o săptămână, pe 15 decembrie.

Analiza Economedia arată că cel mai mare contract pe care CNAIR îl derulează cu o firmă din Austria este Lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, lotul de 10 kilometri dintre Curtea de Argeș și Tigveni semnat pentru o valoare de 1,7 miliarde lei (340 de milioane de euro). Contractul este în etapa de proiectare și se estimează începerea lucrărilor în a doua jumătate a anului viitor, potrivit unui răspuns al CNAIR pentru Economedia. „Secțiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeș se află în etapa de proiectare care are durata contractuală de 16 luni. Amintim că execuția lucrărilor are ca durată contractuală 44 luni. Data de începere a contractului este 01.03.2022.Pe 29.07.2022, constructorul a înaintat documentația tehnică pentru autorizarea execuției lucrărilor de construire (PAC) către CNAIR. În prezent, documentația tehnică se află în analiză la CNAIR și Supervizor”, a transmis CNAIR.

Un alt mare contract pe care CNAIR îl derulează cu un constructor din Austria este Drumul Expres Oradea – Autostrada Transilvania, 550 de milioane de lei (110 milioane euro) pentru Strabag. Este un proiect care ar putea fi terminat în decembrie 2023, înainte de termen (detalii aici). Cel mai recent contract câștigat de Strabag este pentru Lotul Chețani – Câmpia Turzii pe A3 Transilvania cu o valoare de 440 milioane lei (85 milioane euro). De asemenea, Strabag este unul dintre cei șase constructori care vor să câștige contractul de 4,4 miliarde lei (880 milioane euro) pentru lotul cu Tunelul Meseș – Autostrada Transilvania. Legăturile Strabag cu oligarhul rus Oleg Deripaska au constituit și motiv de contestație pe care a depus-o Astaldi împotriva Strabag.

Linia de Tren București – Giurgiu

Redeschiderea liniei de tren București – Giurgiu care include noul pod peste Argeș de la Grădiștea este un contract pe care CFR Infrastructură l-a semnat cu PORR în decembrie 2020 pentru aproape 100 de milioane euro. Contractul se derulează conform termenului, trenurile urmând să circule din nou peste cel mult un an.

Aeroportul Otopeni 

Pentru infrastructura aeroportuară, Compania Aeroporturi București a semnat marți cu PORR cel mai mare contract din ultimii 10 ani: 309 milioane lei pentru modernizarea căilor de rulare la Aeroportul Otopeni. Și Consiliul Județean Iași care administrează Aeroportul Internațional Iași face lucrările pentru noul terminal cu Strabag, contractul fiind semnat pentru o sumă de peste 300 de milioane lei.

Comentarii

  1. Ne golesc in fiecare zi:
    Porsche
    OMV
    Viena Insurance
    BCR
    Raiffeisen
    Porr
    Strabag
    Sweighoffer
    Schwartzmuller
    Etc
    Acesta este noul imperiu austriac inaltat peste poporul roman cu voia tuturor conducatorilor RO de dupa 1989 dar mai ales cu voia poporului care a parasit pe stramosii acestui neam si idealurile ptr care ei au luptat de 2000 ani. Dar mai ales a parasit poporul roman pe Dumnezeu si toata morala crestina. Si poporul orb, tot nu se va trezi din propria i tradare. Va arata cu degetul pe altii si nu vor vedea barna din ochii lor. Asa se ntampla cand traiesti in intuneric si l vezi ca fiind “lumina”….

    • Câinii latră, caravana trece. După lichidarea datoriei externe, anunțată oficial în martie 1989, și după lovitura de stat din decembrie 1989, am sperat , in afara de libertate, un nou standard de viață și dezvoltare economică a României. Astăzi , datoria externă este de peste 85 MLD Euro, și țara este vândută, un mare parte, la austrieci . Paradoxal , se vinde și ce.a mai rămas. Tara asta nu putea fi vândută decât de cei care au guvernat Romania, de peste 32 ani. Răspunde cineva in România pt aceasta batjocură la adresa României. Chiar stam cu mâinile în sân? Avem în România vreun Tribunal al poporului? Când intrăm în normalitate ? Este jenant și umilitor ceea ce fac / au făcut toți guvernanții , in toți acești ani. Halal națiune!
      .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *