Autonomia mașinilor electrice este și cu o treime mai mică decât cea anunțată, arată unele teste

masini electrice, statie incarcare Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Mașinile electrice au în realitate o autonomie cu până la o treime mai mică decât cea anunțată, a constatat o publicația de specialitate What Car, scrie The Telegraph.

Cifrele oficiale privind numărul de kilometri pe care o mașină electrică îi poate parcurge după o încărcare se bazează pe un test standardizat, efectuat în condiții de vreme caldă.

Cu toate acestea, revista What Car a descoperit că, în condiții reale, inclusiv la temperaturi mai scăzute, mașinile au performanțe mult mai slabe.

Revista a parcat 12 mașini afară peste noapte pentru a imita modul în care automobiliștii folosesc vehiculele în lumea reală. Apoi, testerii le-au condus pe o buclă de circa 100 de kilometri pe o pistă de testare din localitatea britanică Bedfordshire până când bateriile s-au descărcat complet.

Steve Huntingford, editorul revistei, a declarat că programul său de testare reprezintă mai bine autonomia reală a vehiculelor electrice decât metodele oficiale de testare.

“Facem acest test în fiecare vară și în fiecare iarnă, deoarece există în mod evident o diferență considerabilă în modul în care funcționează eficiența bateriei în funcție de vremea rece”, a spus el.

“Le lăsăm afară în condiții de frig peste noapte pentru temperatura ambientală… astfel încât bateriile sunt supuse căderii la o temperatură mai scăzută și sunt cele mai proaste condiții posibile pentru a fi testate.”

La cele douăsprezece EV-uri testate de What Car, autonomia a fost în medie cu 29,9% mai mică decât cifra oficială WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure), pe care producătorii de automobile sunt obligați prin lege să o publice.

Autonomia unuia dintre vehicule a fost cu mai mult de o treime mai mică decât cifrele oficiale. Lexus UX 300e Takumi, în valoare de 57.000 de lire sterline, a înregistrat o autonomie cu 100 de mile mai mică decât cea anunțată, de 273 de mile. Lexus RZ 450e Takumi a înregistrat al doilea cel mai mare deficit, cu o autonomie cu 92 de mile mai mică decât cea anunțată de 251.

A treia cea mai mare diferență între autonomia oficială și cea reală a EV-urilor testate de What Car a fost înregistrată de Volkswagen ID 7 Pro Match. Autonomia testată a vehiculului a fost de 254 de mile, cu o treime mai mică decât cea omologată de 383 de mile.

Edmund King, președintele AA, a declarat pentru The Telegraph că autonomia mai mică decât cea anunțată a vehiculelor electrice nu reprezintă o surpriză pentru public.

Automobiliștii, a spus el, știu că stilul de condus și condițiile meteorologice “pot afecta foarte mult autonomia, indiferent dacă se conduce electric, pe benzină sau diesel”.

“Majoritatea șoferilor sunt conștienți de faptul că cifrele privind numărul de kilometri pe galon indicate pentru mașinile pe benzină și diesel sunt mai mici cu aproximativ 25% decât cele din lumea reală”, a declarat Edmund King.

“Consumatorii ar trebui să ia aceste cifre oficiale cu un strop de sare, deoarece cel mai precis test de încărcare sau de eficiență a consumului de combustibil este ca șoferii să facă un test de conducere prelungit”.

Condiții standardizate

Vorbind despre metoda oficială de testare WLTP, Huntingford a spus că aceasta a contribuit la obținerea unor rezultate repetabile care permit compararea între ele a diferitelor mașini, datorită condițiilor standardizate.

“Cu toate acestea”, a adăugat el, “dezavantajul este că se desfășoară în condiții complet nerealiste în cea mai mare parte a anului.”

Producătorii sunt obligați să testeze toate mașinile electrice conform aceluiași standard oficial, introdus în 2017.

Toate mașinile noi vândute în Europa începând din 2018 au fost supuse testului de laborator, care durează o jumătate de oră, face să funcționeze motorul mașinii pentru echivalentul a 23 de kilometri mile și se desfășoară la temperaturi de până la 23 grade C.

Constructorii auto sunt obligați prin lege să publice rezultatele privind autonomia obținute în urma testului WLTP.

Un purtător de cuvânt al Lexus a declarat că pentru modelul RZ 450e Takumi este în curs de implementare o actualizare de software pentru a îmbunătăți conținutul afișajului de autonomie.

“Ne îmbunătățim mereu, iar actualizarea software este un exemplu în acest sens”, a declarat purtătorul de cuvânt.

Anul trecut, organizația de protecție a consumatorilor Which? a sugerat că WLTP supraestimează autonomia vehiculelor electrice.

Un purtător de cuvânt a declarat pentru The Telegraph că testul “are o tendință puternică de a supraestima eficiența și autonomia ulterioară a vehiculelor electrice, în comparație cu propriile noastre teste – iar această cifră poate varia semnificativ”.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media

Comentarii

  1. Asa este autonomia masinilor electrice este influentata de mai multi factori, adica de stilul de condus sau conditii meteo adica anotimpul rece scade autonomia chiar cu 50% dar cam asa este si la masinile cu combustie ,nici una nu se incadreaza in consumurile date de dabrica!!!

    • Dețin un BZ4X de la toyota,din decembrie 2022 inițial incarcam bateria la circa 520 km,după 1 an a scăzut la 420,de ce !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *