UMB, cel mai puternic constructor din România va participa la licitațiile pentru continuarea Autostrăzii Moldovei A 7 de la Pașcani la Suceava și Siret, dar și la alte proiecte din regiunea moldavă, anunță președintele ,,Asociației Hai că Se Poate”, Irinel Bucur și fostul director general al CNIR, Cătălin Urtoi. Vineri, 17 mai, s-a desfășurat ședința de progres a CNIAR (Compania de Drumuri), iar premierul Ciolacu și mai mulți membri ai Guvernului au fost la Iași și au făcut o vizită de lucru pe primul șantier de autostradă din județul Iași. Totodată, directorul DRDP Iași (și consilier municipal PSD) Ovidiu Laicu, a făcut un anunț, oarecum suprinzător privind stadiul lotului 3 al secțiunii Bacău-Pașcani, avansând un procent de execuție de 24 %, în avans față de graficul estimat de 19 %.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Duminică, 19 mai, în cadrul podcastului Asociației, Irinel Bucur a vorbit despre intenția UMB (n.r deocamdată nedeclarată și public) de a continua Autostrada Moldovei, constructorul român având deja în lucru 10 loturi cu o lungime totală de 250 km. : ,,Pentru Autostrada Moldovei, A 7 Ploiești-Pașcani, CNAIR nu a mai actualizat datele de la finalul lunii martie (harta CESTRIN) și nu putem prezenta un progres actualizat. cert este că, toți constructorii își mențin termenele programate pentru acest an, ba mai mult, UMB va da două loturi în plus între Buzău și Focșani (loturile 2 și 3 de 67 km.) și încearcă încă o bucată din loturile dintre Focșani și Bacău (zona Adjud). Mobilizarea a crescut și la nord de Focșani până la Pașcani. Vineri am avut discuții și cu UMB și da, vor participa și la următoarele licitații privind construirea infrastructurii în Moldova având peste  6500 de angajați care au nevoie de continuitatea lucrărilor”-Irinel Bucur. De obicei strategia constructorilor nu se anunță public, ci doar poate fi intuită și în funcție de șantierele în lucru și sincronizarea cu alte licitații (pentru avantaj logistic, relocări, materiale, fabrică de grinzi etc).

De menționat că, la verificările din martie, patronul UMB, Dorinel Umbrărescu, într-o discuție publică cu liderul PNL, Nicolae Ciucă, a spus că ,,speră” la finalizarea loturilor de mijloc Buzău-Focșani până la finalul anului, înainte de termen (detalii aici). UMB este în etapa de proiectare a lotului III PNRR Leghin-Târgu Neamț (30 km.), iar dacă se respectă termenele ar putea începe lucrările pregătitoare la toamnă. Constructorul român așteaptă evaluarea ofertelor și pentru Lotul Meseș pe Autostrada Transilvania, o lucrare extrem de dificilă.

Analize Economedia

om robot industria automotive
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie

Loturile dintre Focșani și Pașcani au termenele contractuale, în funcție de lungime, septembrie/noiembrie 2025, iar licitația pentru secțiunea Pașcani -Suceava are indicatorii aprobați încă din aprilie 2024 și poate fi lansată în licitație anul acesta.

CNAIR avansează un procent de 24 % execuție pe Lotul 3, Bacău-Pașcani : 

Anunțul directorului Regional DRDP Iași, Ovidiu Laicu privind stadiul lotului 3 :

,,De asemenea avem pe acest mai multe categorii de lucrări de artă:
1. Structuri casetate autostrada peste DJ/permeabilitate fauna: 6 buc
2. Pasaje : 31 buc
3.Poduri : 7 buc
4. Podete pe autostrada:
– Podetele prefabricate prevazute sunt podete din cadre prefabricate de tip C2,D3,D4,L2 si L3.
Podete prefabricate: 46 buc
Trebuie remarcat cä progresul lucrării este :
Programat 19 %
Realizat 24 %
– Constructorul este mobilizat extrem de bine se lucrează la decopertari, cărat pământ din gropile de împrumut, îmbunătățirea terenului de fundare cu lianți hidraulici, pregătire elemente pentru structuri etc.”
Notă : sublinierea aparține Economedia