Primul lot al Autostrăzii Moldovei (A7), șantier pe care lucrează Asocierea Pizzarotti – Retter, a ajuns la 40% execuție și cu mobilizare constantă poate fi deschis în octombrie 2024 (noul termen din contract), iar lotul 2 al constructorilor Coni – Trace este la 35,4% progres, conform actualizării de progres pe care a publicat-o CNAIR, miercuri dimineață.
Însă, lotul 2 Mizil – Pietroasele este mai lung (28 km), iar deschiderea nu este garantată la sfârșitul anului viitor, mobilizarea drumarului bulgar din asociere fiind insuficientă, după cum a arătat conducerea Ministerului Transporturilor/CNAIR.
De asemenea, UMB a ajuns la 25% pe primul lot al secțiunii Buzău – Focșani, raportarea anterioară fiind de 22% pe cei aproape 5 kilometri de la Buzău. În continuare, însă, niciunul dintre cele 4 loturi UMB dintre Buzău și Focșani nu a ajuns la 30%, deși loturile 1 și 4 au totuși termene de finalizare contractuale august 2024 și sunt loturi „scurte” (5 și 10 km).
Astfel, față de jumătatea lunii noiembrie când asocierea italo-română Pizzarotti – Retter era la 34% (detalii aici), lotul dintre Dumbrava (A3) și Mizil de 21 kilometri intră în 2024 cu 40% și același progres lunar de 5-6%.
Pentru lotul 3, Pietroasele – Buzău (14 km), constructorul Nurol din Turcia va începe lucrările la primăvară și are termen 20 de luni.
Imagini recente de pe șantierul UMB, „cocoașa” Focșani: