Compania de Drumuri a primit patru oferte de la constructori din România pentru reparații la Pasajul de la Drajna pe Autostrada Soarelui. Licitația pentru lucrări a fost lansată în iunie, contractul are o valoare de peste 8 milioane lei și o durată de 9 luni, iar ofertele au venit de la Luconsa, Archipro, Freyrom și SC Construct Road Project. Potrivit informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) evaluarea ofertelor se va face până la sfârșitul lunii septembrie. Pe de altă parte, chiar dacă încă nu este semnat contractul, Ministerul Transporturilor a emis deja Autorizația de Construire pentru lucrări complete.
„Lucrări de reparații la pasajul pe A2 km 101+862 peste C.F., la Drăgălina, județul Călărași, conform proiectului tehnic”, conform informațiilor din Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP). Podul de pe Autostrada Soarelui a fost construit între 2003, are o lungime de 400 metri (cu tot cu rampe), iar lucrările se vor face cu devierea circulației de pe un sens pe altul.
Autostrada A2 București – Constanta traversează calea ferată Călărași – Ciulnița la km 101+862 pe un pasaj ce are o lungime de 71.00m. Fiecare fir al Autostrăzii are structuri independente (două pasaje alăturate similare). Pasajul a fost construit în anul 2003 și a fost dimensionat la clasa E de încărcare (convoi A30, V80). Analiza stării construcției: Pentru stabilirea stării tehnice actuale a pasajelor au fost înregistrate/analizate defectele și degradările existente, în conformitate cu Normativul AND 522/2002 „Instructiuni tehnice pentru stabilirea stări tehnice a unui pod” și cu „Manual privind defectele şi degradările aparente la podurile şi pasajele rutiere şi indicarea
metodelor de remediere” (indicativ AND 534 – 1998). În conformitate cu aceste instructiuni și ținând cont de prevederile din „Manualul privind defectele și degradările aparente la podurile și pasajele rutiere și indicarea metodelor de remediere” s-au identificat defectele și degradările aparente la elementele constructive ale pasajului și anume: Parametrii indicatori de calitate ai stării tehnice (C1):
– la elementele principale de rezistență ale suprastructurii (C1);
– la elementele de rezistență care susțin calea pasajului (C1);
– la elementele infrastructurii, aparate de reazem, dispozitive de protecție la acțiuni seismice,
sferturi de con sau aripi (C3);
– la rampe de acces, instalații pozate sau suspendate de pasaj (C4);
– la calea pasajului și elementele aferente (C5)”, arată Memoriul tehnic realizat în 2020 pe care l-a consultat Economedia.