Mini, marcă deținută de BMW, oferă proprietarilor modelului Mini clasic o conversie în fabrică la o unitate complet electrică. Ca parte a proiectului Mini Recharged dezvoltat de o echipă de la uzina Mini din Oxford, clasicul Mini poate fi echipat cu un sistem de propulsie electric.
Potrivit BMW, motorul electric care e montat generează o putere continuă de până la 90 kW. Energia este furnizată de o baterie de înaltă tensiune care poate fi încărcată cu o putere de până la 6,6 kW și permite o autonomie estimată de aproximativ 160 de kilometri. Cu toate acestea, conținutul de energie al bateriei nu este menționat.
Mini subliniază că această conversie la sistemul de propulsie electric combină tradiția cu „tehnologia de pionierat” „în întregime în spiritul economiei circulare”. Cu toate acestea, este, de asemenea, clar că nu vor fi aduse modificări irevocabile vehiculului în timpul conversiei. Aceasta înseamnă că va fi chiar posibilă readucerea acestuia la starea inițială, deoarece motorul cu ardere va fi marcat și depozitat.
„Ceea ce echipa de proiect dezvoltă păstrează caracterul clasicului Mini și le permite fanilor săi să se bucure de performanțe electrice. Cu MINI Recharged, conectăm trecutul cu viitorul mărcii”, spune Bernd Körber, șeful mărcii Mini în electrive.com. Cu toate acestea, Mini nu precizează în anunț cât va costa conversia.
Ideea modernizării unui vehicul electric pentru clasicul Mini nu este nouă. BMW însuși a construit și a prezentat un exemplar unic în 2018 pentru Salonul Auto de la New York. Ca urmare a reacțiilor pozitive, la Oxford a fost elaborat un plan privind modul în care modernizarea ar putea fi pusă la dispoziția mai multor proprietari ai unui Mini clasic.
Potențialul mașinii mici, care a fost introdusă în 1959, a fost deja recunoscut de alte companii. De exemplu, compania britanică Swindon Powertrain oferă propriul kit de conversie pentru Mini electric.